مدیر كل زندان‌های استان فارس:

بیش از 97 درصد زندانیان فارس مرد هستند

خبرگزاری پانا: مدیر كل زندان‌های استان فارس گفت: جرایم مربوط به مواد مخدر و سرقت، بیشترین تعداد زندانی را در زندان‌های فارس به‌خود اختصاص داده است.

کد مطلب: ۳۵۰۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سیدحشمت‌الله حیات‌الغیب در جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح، گفت: جرایم مربوط به موادمخدر 38درصد و سرقت 28 درصد از كل زندانیان را تشكیل می‌دهد و مابقی زندانیان جرایم علیه اشخاص و اطفال، اموال و مالکیت، منکرات و دیگر موضوعات است.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: تعداد 97.5 درصد زندانیان استان مرد و 2.5 درصد زن هستند و در بین جرایم خاص، قتل عمد و سرقت‌های مسلحانه در سال 93 نسبت به مدت مشابه آن در سال 92 به میزان 8.4 درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان كرد: در استان فارس19مرکز اصلاحی و تربیتی وجود دارد که شامل15 زندان، دو بازداشتگاه، یک اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی و یک کانون اصلاح و تربیت که مددجویان زیر18 سال نگهداری می شوند و زندان، مختص زندانیان نظامی تحت عنوان زندان شماره دو شیراز است.

این مقام مسئول یادآور شد: استان فارس از نظر جمعیت کیفری سومین استان کشور بعد از استانهای تهران و خراسان رضوی است و از نظر تعداد زندان بیشترین تعداد را در کشور دارد.

وی گفت: بیسوادی، کم سوادی و ناآگاهی از جرایم و مجازات یکی از علل مهم بزهکاری در ارتکاب جرم محسوب می‌شود و به گونه‌ای که 76درصد از زندانیان دارای تحصیلات کمتر از سوم راهنمایی هستند.

حیات‌الغیب ادامه داد: بیکاری از دیگر عوامل مهم در ارتکاب جرم محسوب می شود به گونه‌ای که بیشتر زندانیان در بدو ورود شغل خود را بیکار، آزاد و یا مشاغل کاذب معرفی کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار