معاون وزیر راه و شهر سازی:

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار افتخار صنعت دریانوردی کشور است

خبرگزاری پانا: معاون وزیر راه و شهر سازی اظهار داشت: دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار از افتخارات و پتانسیل های بسیار قوی کشور در امر تربیت نیروی متخصص برای ناوگان تجاری کشتیرانی بشمار می آید بطوری که در ابعاد کلان کشور نیز نگاهی خاص و راهبردی به این دانشگاه صورت می گیرد.

کد مطلب: ۳۴۶۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمد سعیدنژاد در مراسم گرامیداشت روز معلم که با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، مدیرعامل بانک توسعه صادرات، مدیرکل بنادر و کشتیرانی استان سیستان و بلوچستان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار و اعضای هیات رییسه و اعضای هیات علمی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در محل تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد یادآور شد: به طور حتم این دانشگاه در پیشرفت صنعت دریانوردی ایران و منطقه نقش کلیدی داشته است.

سعیدنژاد تصریح کرد: متاسفانه در یک مقطع زمانی تربیت نیرو برای ناوگان تجاری دریایی کشور متوقف شد که با پیگیری های دیگر دست اندر کاران، صنعت دریایی کشور به طور حتم در آینده شاهد جهش های خوبی در تربیت نیرو و هدایت صنعت دریانوردی کشور خواهیم بود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور خاطر نشان کرد: حضور چشم گیر دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در رشد و اعتلای صنعت راهبردی دریانوردی نقشی مثال زدنی و رو به رشد است به طوری که این مرکز دانشگاهی توانسته با تزریق نیروهای متخصص، ایران اسلامی را به یکی از قطب های دریایی منطقه مبدل کند.

سعیدنژاد نقش و جایگاه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار را به حدی مهم و کاربردی برشمرد که آن را یکی از بخش های فرا سازمانی سازمان بنادر و دریانوردی کشور عنوان کرد و افزود: این سازمان با توجه به توانمندی های اساتید مجرب و ریاست پیگیر و پرتوان این دانشگاه، اعلام می کند این آمادگی را دارد تا در تمامی زمینه ها با حمایت های کاربردی از پتانسیل بالای دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی در حوزه های مختلف بهره مند شود.

معاون وزیر راه و شهر سازی ادامه داد: با افتخار اعلام می کنیم صنعت دریانوردی تنها صنعتی می باشد که در آن نیروی مازاد یا بیکار وجود ندارد و بر همین اساس جوانان می توانند با انتخاب دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی و استفاده از توان تخصیص این مرکز علمی ، خود را به بدنه صنعت دریانوردی ایران اسلامی متصل کنند.

رئیس دانشگاه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز در ابتدای مراسم ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری با اشاره به جایگاه علم و دانش و معلم در دین مقدس اسلام اظهار داشت: خداوند متعال قدرتی به انسان بخشیده که به واسطه آن می تواند دنیا را به تسخیر در آورد و این قدرت علم و تفکر است.

دکتر امین بهزادمهر تصریح کرد: شأن، مقام علم و استاد در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارد و همواره اندیشمندانی در طول تاریخ در عرصه فرهنگ و علم خوش درخشیده و مانند مشعلی فروزان، مسیر زندگی انسان‌ها را روشن ساخته اند.

وی در خصوص نقش و جایگاه استادان دانشگاه افزود: همیشه دانشگاه به عنوان جایگاه فرهیختگان و اندیشمندان برای همه مردم قابل ارج و احترام بوده است و جایگاه علم به عنوان عامل اصلی رشد و توسعه و نیز اقتدار کشور در عرصه جهانی همیشه مورد تاکید بوده است.

اجرای تئاتر، مسابقه، شعر خوانی نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود که در پایان نیز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات اساتید دانشگاه تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار