تمدید و صدور گواهی نامه رانندگی برای بی سوادان از سال 95 ممنوع شد

خبرگزاری پانا: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در مورد افراد بی سواد 10 تا 49 سال که تا پایان سال 1394 با سواد نشوند، تمدید و صدور گواهی نامه رانندگی ممنوع شد.

کد مطلب: ۳۴۶۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، خیر علی مینایی در جمع اصحاب رسانه، افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران از سال 95 محدودیت هایی برای افراد بی سواد 10 تا 49 سال اعمال خواهد شد.
وی اظهار داشت: از سال آینده ارائه و استمرار خدمات به افراد بی سواد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و صدور و تمدید پروانه کسب ازسوی اتحادیه اصناف برای کسبه منوط به باسواد شدن و اخذ مدرک سواد آموزی است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال 1390 تعداد 48 هزار نفر بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان مرکزی وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد حدود 14 هزار بی سواد در اراک، 10 هزار بی سواد در ساوه و مابقی در دیگر شهرستان هاست و رتبه اول باسوادی در استان مربوط به تفرش است.
مینایی با بیان اینکه طرح اولیاء باسواد از سال 93 در استان آغاز شده و امسال نیز اجرای این طرح استمرار دارد، ادامه داد: طرح سواد آموزی در گروه سنی 10 تا 20 سال از دیگر اهداف آموزش و پرورش استان در سال جاری است و پیش بینی می شود تا پایان سال 94 هیچ بی سوادی در این گروه سنی نداشته باشیم.
وی در ادامه به طرح های تشویقی اعمال شده از سوی وزارت آموزش و پرورش جهت علاقمند کردن افراد بی سواد به سوادآموزی اشاره کرد و گفت: افراد بی سوادی که بدون شرکت در کلاس های سواد آموزی و به صورت خود آموز باسواد شوند کل هزینه سرانه تمام شده آموزش را به عنوان تشویق دریافت خواهند کرد و برای کسانی که در دوره های سواد آموزی شرکت کنند 20 درصد این هزینه به میزان 130 هزار تومان تعلق می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار