قائم مقام وزیر نیرو در گفت وگو با پانا بیان کرد:

نفت ارزان مانع تحقق انرژی پاک/شبکه گاز خانگی موازی کاری با برق

خبرگزاری پانا: قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل استفاده از ظرفیت انرژی های نو در کشور را مهم خواند و گفت: دسترسی به منابع فسیلی ارزان مانعی بود تا در گذشته به خام فروشی و توسعه انرژی های پاک توجه جدی شود.

کد مطلب: ۳۴۲۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد

اسماعیل محصولی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا، با تأیید یشنهاد این خبرگزاری نسبت به غیر ضروری بودن تأسیس شبکه گاز رسانی در سطح شبکه خانگی با توجه وجود زیر ساخت کامل شبکه برق و امکان تخصیص تمام گاز خانگی به نیروگاه ها اظهار کرد: از آنجائیکه دسترسی به منابع فسیلی در کشور ما سهل بود در برنامه های گذشته آنچنان به این موضوع نپرداختند.

وی افزود: انرژی فسیلی هزینه پایینی داشته و از سویی اتکاء کشور به درآمدهای نفتی بوده است و به همین روال پیش رفته ایم.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل گفت: موضوع خوبی است که از مصرف انرژی های فسیلی به صورت خام جلوگیری شود و این سرمایه را در بخش صادارت و برای یافتن ارزش افزوده مورد بهره برداری قرار دهیم.

محصولی به توجه بخش عمده ای از سیاست های ابلاغ شده از سوی رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی به مقوله انرژی اشاره و تصریح کرد: از مجموع 24 بند اقتصاد مقاومتی حدود 12 بند آن به مقوله انرژی و صادرات آن معطوف شده است.

وی در ادامه صرفه جویی در مصرف داخلی را زمینه توسعه صادرات برق دانست و ادامه داد: با تکیه بر صادرات انرژی برق و گاز از طریق ایجاد ارزش افزوده می توان درآمدهای ارزی را افزایش داد و این جهت گیری ها باید در برنامه های توسعه ای صورت گیرد.

قائم مقام وزیر نیرو گفت: جهت گیری وزارت نیرو در برنامه ششم توسعه پرداختن به امور نرم افزاری و کیفی سازی است تا پرداختن به سازه ها و سخت افزارها و تحقق بهره وری انرژی را با مدیریت مصرف در صدر برنامه ها داریم.

محصولی با بیان اینکه توسعه انرژی های نو با به کار گیری ظرفیت های ویژه در بخش نیروگاه های بادی موضوع جدی در حوزه انرژی کشور است، افزود: کشور ما هم اکنون 40 هزار مگا وات ظرفیت نیروگاه های بادی دارد و این مهم در انرژی خورشیدی با داشتن حداکثری خورشید از 365 روز سال توان بالایی برای تولید انرژی پاک از نور خورشید دارد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ششم الزاماً باید در توسعه انرژی های نو و پرهیز از خام فروشی در تمام حوزه های انرژی از جمله منابع فسیلی باشد که این مهم بی شک در دستور وزارت نفت قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار