كتابخانه تخصصی مدیریت شهری در همدان ایجاد می شود

خبرگزاری پانا: رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از ایجاد كتابخانه تخصصی مدیریت شهری در همدان خبر داد.

کد مطلب: ۳۳۵۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، علی رضایی در جلسه كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با اعلام این خبر افزود: برای ایجاد كتابخانه تخصصی مدیریت شهری از ظرفیت كتابخانه عین‌القضات بهره گرفته می‌شود.
رضایی با بیان اینكه مخاطبان مختلف از جمله دانشجویان، اساتید و محققان و... می‌توانند در حوزه تخصص خود از كتابخانه تخصصی مدیریت شهری استفاده كنند، اضافه كرد: شهروندان می‌توانند در راستای غنی‌سازی منابع این كتابخانه با اهدای كتاب شهرداری را كمك كنند.
وی همچنین از تهیه نرم‌افزار جامع فرهنگی در شهرداری خبر داد و افزود: این نرم‌افزار در راستای ثبت اطلاعات كمك و مساعدت‌های شهرداری به مجموعه‌های فرهنگی و تشكل‌های مردم نهاد ایجاد می‌شود.
رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به احداث فرهنگسراها در نقاط مختلف شهر اظهار كرد: با توجه به اینكه ترویج فرهنگ قرآنی بهترین اقدامی است كه می‌توان از ظرفیت فرهنگسراها بهره گرفت كه بر این اساس باید استفاده از ظرفیت این فرهنگسراها را با مدیریت شهرداری در اختیار گروه‌های فعال فرهنگی و اجتماعی به ویژه تشكل‌های مردمی گذاشت.
علی رضایی در ادامه بررسی طرح بازنگری ساختار سازمانی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان اضافه كرد: هدف این است كه بر اساس اسناد بالادستی معاونت به عنوان سیاستگذار حوزه فرهنگی و اجتماعی عمل كند و كارها در مناطق صورت پذیرد و این مناطق ارتباط و تعامل مستمری با حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.
رضایی تأكید كرد: انتظار می‌رود در اصلاح ساختار سازمانی معاونت فرهنگی و اجتماعی بتوان بر اساس هم‌اندیشی ساختار جدیدی برای معاونت طراحی كرد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه بر احداث مجموعه‌ای به نام پارك مطالعه در سطح شهر تأكید و اظهار كرد: در این پارك برای اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان می‌توان زمینه مطالعه را فراهم كرد.
علی‌اكبر نظری با بیان اینكه در حوزه فرهنگی باید هزینه كرد، افزود: هزینه در این بخش نوعی سرمایه‌گذاری است.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر همدان نیز با تأكید بر استفاده فرهنگی و قرآنی از فرهنگسراهای ایجاد شده، گفت: مدیریت فرهنگسراها را باید زیر نظر معاونت فرهنگی و فعالیت سازمان‌ها و تشكل‌های مردمی اداره كرد.
رضا غلامی‌خجسته به آماده بودن فرهنگسرای كلپا اشاره كرد و افزود: برای خرید و تعمیر این فرهنگسرا 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
گفتنی است، در این جلسه بازنگری ساختار سازمانی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار