وزیر صنعت و معدن:

راه اندازی معدن نباید به منطقه حفاظت شده بهرام گور نی ریز آسیب بزند

خبرگزاری پانا:وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید مراقب بود که راه اندازی معدن آهن به منطقه حفاظت شده بهرام گور در شهرستان نی ریز فارس آسیب نرساند.

کد مطلب: ۳۳۴۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد رضا نعمت زاده در حاشیه بازدید هوایی از منطقه حفاظت شده بهرام گور نی ریز بیان داشت: مشکل کار در بهره برداری از منابع معدنی بهرام گور باید با همدلی و اتحاد برطرف شود.

وی اظهار کرد: در بحث مکان یابی باید دقت لازم را داشته باشیم که راه اندازی معدن کمترین آسیب را به این منطقه وارد کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ایجاد معدن آهن در این منطقه با هماهنگی محیط زیست باید تا یک ماه آینده آغاز شود اما در مکانی مناسب که کمترین ضرر را در منطقه حفاظت شده داشته باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس دی ماه 93 در این باره گفته بود:در ارتباط با معادن منطقه بهرام گور، با هماهنگی

سازمان حفاظت محیط زیست، یک تفاهمنامه سه جانبه بین ایمیدرو، سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری فارس برای مطالعات هوایی ژئوفیزیک این منطقه به وسعت 409 هزار هکتار منعقد خواهد شد.

همتی بیان کرد: گفته شده است که دنباله معادن گل گهر استان کرمان، در محدوده استان فارس تعدادی معادن وجود دارد که نتایج مطالعات منطقه بهرام گور مشخص خواهد کرد چه میزان ذخایر از چه نوع مواد معدنی وجود دارد و این که بهره برداری از این معادن، مقرون به صرفه است یا خیر.

منطقه حفاظت شده بهرام گور در شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی ریز واقع شده و در کنار جلوه های بکر زندگی جانوری، معادن غنی را در خود جای داده است.

نعمت زاده در ادامه سفر خود به استان فارس از مجموعه فولاد در شهرستان نی ریز در شرق استان فارس بازدید کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو در این بازدید گفت: در حال حاضر مجموعه فولاد نی ریز 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال 94 بخش احیا این مجموعه راه اندازی می شود.

مهدی کرباسیان بیان کرد: 65 درصد سرمایه گذاری در این مجموعه توسط شرکت سرمایه گذاری غدیر انجام می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر یکروزه خود به استان فارس، بعدازظهر شنبه نیز از واحد های صنعتی شیراز ازجمله نیتل فارس تولیدکننده 'مولکولارسیو' یا جاذب های غربال مولکولی بایرکس فارس تولید کننده انواع کیت های آزمایشگاهی در منطقه ویژه شیراز و شرکت تولیدی بالان صنعت، تولیدکننده انواع بالابر، جک پالت و آسانسور ، شرکت زرین غزال دایتی تولید کننده انواع بستنی و شرکت فاتح صنعت کیمیا تولیدکندده تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی بازدید می کند.

نعمت زاده قبل از حضور در شهرستان نی ریز، از مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد شهرستان کوار بازدید و بر برداشتن گام های لازم برای بهره مندی این مجتمع از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای راه اندازی فاز تولید آهن اسفنجی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار