معاون اجتماعی سازمان بهزیستی به پانا خبر داد؛

10درصد کودکان به مهدکودک می روند/برخورد با مهدهای متخلف

خبرگزاری پانا: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ضمن اعلام اینکه مجوز مهدهای کودک از طریق بهزیستی ارائه می شود از نظارت جدی بر فعالیت مهدها در سال جدید خبر داد.

کد مطلب: ۳۳۰۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد

حبیب الله مسعودی فرید در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه فعالیت مهدهای کودک باید بر اساس قانون باشد، اظهار داشت: در حال حاضر 17 هزار مهدکودک در سطح شهرها و روستاهای کشور فعالیت می کنند که این فعالیت مطابق قوانین مصوب است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اضافه کرد: نظارت سازمان بهزیستی بر فعالیت مهدهای کودک به طور مستمر انجام می شود که نظارت ها در سال 94 نیز به طور جدی ادامه می یابد.


وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر کودکان در منازل نگهداری می شوند، خاطرنشان کرد: حدود 90 درصد کودکان در منازل نگهداری می شوند و تنها بخش اندکی از کودکان در مهدهای کودک نگهداری می شوند که برای این کودکان برنامه های آموزشی، غربالگری شنوایی و برنامه های تنبلی چشم ارائه می شود.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه مجوز مهدهای کودک از طریق این سازمان ارائه می شود، گفت: برخی مهد کودک ها هستند که از جاهای دیگر مجوز گرفته اند که فعالیت آن ها غیر قانونی است و باید برای گرفتن مجوز به سازمان بهزیستی مراجعه کنند.

مسعودی فرید همچنین درباره تعیین شهریه مهدهای کودک نیز گفت: شهریه مهدهای کودک یکبار در سال و آن هم پیش از شروع مهرماه تعیین می شود اما نظارت سازمان بهزیستی بر مهدهای کودک به طور مستمر در طول سال انجام می شود و با مهدهایی که طبق تعرفه های سازمان بهزیستی عمل نمی کنند، برخورد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار