نمایش آثار ۳۰۰ هنرمند در فروش سالانه انجمن نقاشان

خبرگزاری پانا:انجمن نقاشان روز جمعه ۱۵ اسفند در دو برنامه جداگانه آثار اعضای خود در خانه هنرمندان و گالری ایوان سپید کرج به نمایش می‌‏گذارد.

کد مطلب: ۳۲۳۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد

منیژه صحی، سخنگوی انجمن نقاشان ایران در برگزاری نمایشگاه سالانه انجمن نقاشان که از ۲۲ اسفندماه در خانه هنرمندان ایران آغاز می‌شود خبر داد: در نمایشگاه امسال انجمن نقاشان حدود ۳۰۰ هنرمند حضور خواهند داشت که از آنان یک یا دو اثر روی دیوار خواهد رفت. همچنین از آثار حجمی بعضی از اعضای انجمن نیز در این نمایشگاه مجسمه‎هایی به نمایش درخواهد آمد.

وی درباره اینکه چرا آثار حجمی در این نمایشگاه وجود دارد نیز اظهار کرد: ما معتقدیم که نقاشی و حجم هر دو جزیی از هنرهای تجسمی هستند و برای ما تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد به همین دلیل از اعضای انجمن خواستیم که آثار مجسمه خود را نیز در این نمایشگاه شرکت دهند.

مسئول نمایشگاه‎های انجمن نقاشان ایران با بیان اینکه در این نمایشگاه آثاری با قیمت یک تا سه میلیون تومان به فروش گذاشته خواهد شد افزود: تعداد هنرمندان نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته تقریبا ۶۰ نفر بیشتر شده است. ما از هنرمندان درخواست کردیم که آثاری با قیمت‏‌های یاد شده ارائه کنند و سال خلق اثر، تکنیک و اندازه آن به انتخاب خود هنرمندان بوده است.

صحی ادامه داد: در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون منوچهر معتبر، علی اکبر صادقی، سید مهدی حسینی، محمدابراهیم جعفری، کریم نصر، شهرزاد اصولی، فریدون امیدی، رضا لواسانی، خسرو خسروی و بسیاری هنرمندان نامدار دیگر حوزه نقاشی ایران به نمایش و فروش گذاشته خواهد شد.

وی درباره تاریخ برگزاری این فروش سالانه نیز گفت: نمایشگاه در خانه هنرمندان از تاریخ ۲۲ تا ۲۷‌ اسفند ماه برگزار می‌‏شود و پس از پایان تعطیلات سال نو از ۱۵ تا ۲۰ فروردین سال ۹۴ علاقه‎مندان می‌‏توانند برای بازدید از آن به خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نمایش آثار اعضای انجمن نقاشان در کرج

سخنگوی انجمن نقاشان همچنین درباره نمایشگاه اعضای این انجمن در گالری ایوان سپید شهر کرج نیز به هنرآنلاین گفت: گالری ایوان سپید تمایل داشت با انجمن همکاری داشته باشد و از آنجا که ما از برگزاری نمایشگاه در شهرهای دیگر استقبال می‌‎کنیم با برگزاری چنین نمایشگاهی موافقت کردیم. به همین دلیل با هنرمندان اعضای انجمن صحبت کرده و آثار را تحویل گرفتیم تا از ۱۵ اسفندماه این نمایشگاه در گالری ایوان سپید کرج کار خود را آغاز کند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه گالری در کرج قرار دارد ترجیح دادیم که از اعضای انجمن که اهل این شهر هستند برای نمایشگاه دعوت کنیم هرچند آثاری از دیگر اعضای انجمن نقاشان نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

صحی درباره نوع آثار نیز اقزود: ترجیح ما این بود که آثاری در این نمایشگاه روی دیوار رود که بیشتر فضایی فیگوراتیو داشته باشد. ما بنا به شهری که قرار است نمایشگاه در آن برگزار کنیم ممکن است آثار فیگوراتیو، انتزاعی یا منظره را انتخاب کنیم. البته در این نمایشگاه ابعاد و تکنیک آثار آزاد بوده است.

در این نمایشگاه آثار ندا معین افشار، فیروزه امینی، سهیلا حقیقت، فروغ خوشنویس، مریم خیری، پروانه رزاقی، فاطمه شاه علی، فروزان شیرغانی، ترانه صادقیان، احمد طالبی، شبنم طلوع، کیوان عسگری، رفعت فکوری، سُها کبیری، مهین لطف محمدی، مریم مجتهدی مقدم و ناصر محمدی به نمایش درخواهد آمد.

نمایشگاه آثار هنرمندان انجمن نقاشان از ۱۵ تا ۲۰ اسفند ماه در گالری ایوان سپید به نشانی مهرشهر کرج، بلوار ارم، بعد از باغ سیب، جنب سه راه شهرداری، پلاک ۲ برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار