باصدور بیانیه صورت پذیرفت؛

اعتراض انجمن حمایت از حقوق مدنی شهروندان به طرح ادغام 2 سازمان

خبرگزاری پانا: انجمن حمایت از حقوق مدنی شهروندان با صدور بیانیه ای نسبت به طرح دو فوریتی ادغام سازمان حفاظت از محیط زیست با وزرات جهاد کشاورزی اعتراض کرد.

کد مطلب: ۳۲۱۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری پانا نیز قرار گرفته آمده است:
بی شک تمام دلسوزان و فعالان حوزه حفاظت از محیط زیست، بدون در نظرگرفتن هرگونه گرایش و نگاه سیاسی نیک می دانند که سوء مدیریت های اعمال شده دولت قبل عامل مهمی در بروز بسیاری از بحران های زیست محیطی کشور بوده است.
بحران هایی که باعث شد براساس آمارهای رسمی، ایران سقوط 52 رتبه ای را در این حوزه تجربه کند. تجربه ای که فعالان محیط زیست را نگران نموده است.
اما در شرایط کنونی که برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، با نگاه های سیاسی طرح دو فوریتی ادغام سازمان حفاظت از محیط زیست را با وزارت جهاد کشاورزی کلید زده اند، باردیگر این بیم و هراس در میان دوستداران محیط زیست بوجود آمده است که آیا قرار است بازهم تجربه تلخ و جانکاه 8 ساله دولت قبل در این حوزه تکرار شود یا خیر؟
فعالان محیط زیست به خوبی می دانند که در این طرح، نگاه واقع بینانه و کارشناسی جای خود را به دیدگاه سیاسی داده است تا دلواپسی های سیاسی برخی گروه ها عاملی برای قربانی کردن محیط زیست باشد.
در واقع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند که لازم است به مقوله محیط زیست با دید علمی و اجرایی پرداخته شود و همواره تلاش گردد تا بار سیاسی آن را اگر نمی توانند حذف کنند حداقل کم کنند.
فعالان محیط زیست بر این باورند که غلبه سیاسی این طرح بر منافع محیط زیست می تواند آسیب های جدی و فراوانی را به این حوزه وارد کند. جای دارد نمایندگان معزز بگونه ای عمل کنند تا خدای ناکرده این شائبه در اذهان ایجاد نشود که منافع ملی را فدای سبد رای شان می کنند.
بد حالی امروز محیط زیست بدلیل عدم رعایت اصول علمی و نبود دوراندیشی در این حوزه است که اگر مسئولان وقت برای طرحهای اقتصادی و توسعه کشور ارزیابی های زیست محیطی را جدی می گرفتند و از علوم روز از جمله آینده پژوهی و مهندسی ارزش، بهره می بردند امروز دیگر به این بلایا و معضلات از جمله ریزگردها و خشک شدن تالابها و... مواجه نمی شدیم و بجای توسعه مقطعی به توسعه پایدار می رسیدیم و امروز بر این توسعه می بالیدیم نه آنکه انگشت حسرت به دندان گزیده و کاسه چه کنم در دست بگیریم.
از همین روی این نهاد مدنی از نمایندگان محترم مجلس مجدانه درخواست می کند تا بدور از سیاست زدگی به مقوله محیط زیست نگاه کنند و با چشم پوشی از تصمیمات غیر کارشناسی که یادآور برخی از تجارب تلخ گذشته نظیر ادغام ها و انحلال های غیرکارشناسی است ، منافع ملی و زیست محیطی را فدای خواست های سیاسی و جناحی نکنند. بیایید کمی با محیط زیستمان مهربان باشیم تا او نیز با مهربانی ما را در دامان خود پرورش دهد و گرنه قهر خود را با ریز گردها و ... به ما نشان خواهد داد.
انجمن حمایت از حقوق مدنی شهروندان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار