در نشست بزم اندیشه عنوان شد؛

70 روز پشت مرز برای انجام تشریفات گمرکی

خبرگزاری پانا: رئیس سابق امور بهره وری و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری گفت: فرآیند تشریفات گمرکی در کشور بیشتر از 70 روز زمان می‌برد.

کد مطلب: ۳۰۸۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر ناصر فخاری در نشست «بزم اندیشه» موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و آستان قدس رضوی که با حضور نخبگان و فعالان فرهنگی شهر مشهد برگزار شد با موضوع «فساد اقتصادی» سخنرانی کرد .

وی متوسط زمان تشریفات گمرکی در دنیا را 15 روز عنوان کرد و افزود: این زمان در کشور سنگاپور به 2 روز می‌رسد .

توجه به نقاط اهرمی در اقتصاد

وی با تأکید بر این مطلب که برای مقابله با فساد باید نقاط اهرمی در اقتصاد مورد توجه قرار گیرد، اذعان داشت: از جمله نقاط اهرمی در اقتصاد کشور، گمرک است .

21 دستگاه در فرآیند تشریفات گمرک دخیل هستند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفتمان انقلاب اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: به جزء گمرک، 21 دستگاه دیگر در کشور متولی نظارت بر واردات و صادرات هستند. اما زمانی که موضوع نظارت در این زمینه مطرح می‌شود، بخش‌های مختلف، گمرک را تنها متولی می‌دانند .

مبارزه با فساد اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری

وی ادامه داد: مبارزه با مفاسد اقتصادی باعث می‌شود سرمایه گذاران با رغبت و امنیت بیشتری فعالیت اقتصادی انجام دهند .

این استاد دانشگاه در ادامه با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد : کار مبارزه با فساد در دولت و قوه قضائیه باید به افراد مطمئن و امانت‌دار واگذار شود زیرا دستی که می‌خواهد با ناپاکی مبارزه کند، باید پاک باشد .

فخاری با بیان اینکه استفاده از کالای قاچاق حرام شرعی است، عنوان کرد: بازار اجناسی که از مرزهای کشور به صورت قاچاق وارد می شوند، رونق پیدا کرده که این امر برخلاف دستور شرع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار