در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

جمعیت موش‌ها در تهران کنترل شود/نمی‌توان ادعا کرد موشهارا از بین بردیم

خبرگزاری پانا: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه وفور موش در تهران از حد متعادل بیشتر است، گفت: جمعیت موش ها باید کنترل شود و این بر عهده شهرداری تهران است.

کد مطلب: ۳۰۵۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد

محمد حقانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به وفور موش در تهران اظهار داشت: حضور موش یا هر پرنده و حشره ای در داخل شهر امری طبیعی است. وجود موش در لابلای زندگی مردم تهران امری طبیعی است اما چون موش موجود مضر و خطرناکی است به زندگی مردم آسیب می زند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: ما نمی توانیم مدعی باشیم که موش را از بین بردیم چرا که هیچ وقت نمی توان موش را از بین برد. وفور و جمعیت موش ها باید کنترل شود، موش از آن دسته حیواناتی است که خطرناک است چه از نظر فیزیکی، چه از نظر بهداشت عمومی و محیط زیستی خطرناک بوده و باید کنترل شود.
وی با اشاره به آمار جمعیت موش های تهران گفت: درباره تعداد موش ها مراجع مختلفی در تهران هستند که بر اساس ضوابط و شاخص های معین و روش های علمی وفور موش را تخمین می زنند، اما نمی توان تعداد موش ها را شمرد.
حقانی تصریح کرد: به هر حال وزارت بهداشت و انستیتو پاستور باید به مراجع دیگر در مقابله باحیوانی مانند موش کمک کنند. وظیفه جمع آوری موش ها برعهده شهرداری است که باید با همکاری مراجع و اماکنی که اعتبار دارند، این کار را انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار