مدیرکل مدیریت بحران اردبیل:

امسال 35 زلزله در اردبیل به ثبت رسیده است

خبرگزاری پانا:مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: در سال‌جاری بیش از 35 زلزله مناطق مختلف استان اردبیل را لرزانده است.

کد مطلب: ۲۹۶۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی اسلامی در نشست مسئولان بنیاد مسکن اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه گسل‌های متعدد استان اردبیل را در معرض تهدید جدی زلزله قرار داده است بر اساس این شرایط باید فضایی را فراهم کرد تا با مقاوم‌سازی مساکن، آثار مخرب حوادث ناگواری که روی می‌دهد، به حداقل برسد .

وی شناسایی گسل‌های متعدد را در مناطق استان اردبیل یادآور شد و افزود : از بین آنها حدود 55 گسل می‌تواند در استان اردبیل حوادث ناگوار همچون زلزله را زمینه‌‌ساز شود که شامل دشت اردبیل، شرق و شمال استان اردبیل و همچنین مناطق مرزی جمهوری آذربایجان و نمین است که در سال‌های گذشته نیز وقوع زلزله اردبیل و نیر این ناپایداری را ثابت کرده است .

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل ادامه داد: در این شرایط ضرورت دارد بحث مقاوم‌سازی مسکن روستایی مورد توجه قرار گیرد به طوری که در برنامه چهارم و پنجم توسعه‌ای کشور این امر با پرداخت تسهیلات به متقاضیان به انجام رسیده است .

اسلامی عنوان کرد: تلاش ما بر این است تا یک زمینه خوبی را برای تولید مسکن با کیفیت همراه با نگاه اصولی فنی فراهم کنیم که در این بین از بین 111 هزار مسکن شناسایی شده روستایی تاکنون 45 هزار و 969 واحد پایان کار دریافت کرده و مقاوم‌سازی آنها به انجام رسیده است .

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر بیش از 75 هزار واحد روستایی کم دوام بوده و نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارند، گفت: با توجه به اینکه تولید مسکن روستایی علاوه بر جنبه سرپناه بودن برای افراد ساکن معیشت‌محور نیز هست، سعی‌مان بر این است تا علاوه بر واحدهای مسکونی سایر تاسیسات در نگهداری دام و طیور نیز مورد توجه قرار گرفته و نسبت به مقاوم‌سازی آن اقدام عملیاتی انجام شود .

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در پایان سخنان خود سهمیه امسال را نیز در بحث مقاوم‌سازی یک سهمیه خوب و مناسب برای ترغیب و تشویق بیشتر روستاییان در امر مقاوم‌سازی بیان کرد و افزود: 3 هزار و 430 واحد سهمیه امسال مقاوم‌سازی در استان اردبیل است که قرار شده با پرداخت تسهیلات زمینه اجرایی آن فراهم آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار