پیام استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت روز جهانی معلولان /

روز جهانی معلولان فرصت مغتنمی جهت فرهنگ‌سازی نسبت به پدیده معلولیت است

خبرگزاری پانا: استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت روز جهانی معلولان این روز را فرصت مغتنمی جهت فرهنگ‌سازی نسبت به پدیده معلولیت در جامعه عنوان کرد.

کد مطلب: ۲۸۸۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به نام پروردگاری که انسان را شوق زیستن داد و به وی آموخت که از محدودیت‌ها نهراسد، بلکه آن را آزمونی الهی برای خود و شکوفایی قلمداد کند.

روز 12 آذر مصادف با سوم دسامبر روز جهانی معلولان است. روزی متعلق به عزیزانی که با تلاش وصف‌ناپذیر خویش از نارسایی چشمان نابینا، گوش‌های ناشنوا و پاهای ناتوان فراتر رفته‌اند تا ثابت کنند که معلولیت، محدودیت نیست.

به گزارش خبرگزاری پانا، اسماعیل جبار زداه در این پیام آورده است:

روز جهانی معلولان فرصت مغتنمی است برای ارج نهادن به ارزش‌ها و توانایی‌های همنوعانی که با معلولیت‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند و نیز بازبینی در اقدامات انجام شده جهت احیای حقوق معلولان و اصلاح نوع نگرش عمومی و فرهنگ‌سازی نسبت به پدیده معلولیت در جامعه. این روز، روز تکریم و تجلیل از کسانی است که علی‌رغم محدودیت‌های جسمی، با استعانت از قدرت لایزال الهی و عزمی راسخ و با خودباوری و تلاش و جدیت، سرافرازانه در عرصه‌های گوناگون اجتماع ایفای نقش می‌کنند.

این امر مهمی است که معلولین جامعه ما با عزت نفس و کرامت واقعی در سنگرهای کار و تولید و اشتغال حاضر شده و بدون انزوا و گوشه‌نشینی بتوانند در عرصه‌های مختلف برای خود و جامعه اسلامی و ایرانی افتخار کسب کنند. کما این که در حال حاضر نیز جمعیت معلولان استان اعم از معلولان حسی و حرکتی، نابینا، ناشنوا و ... توانسته‌اند با حضور در چند دوره از مسابقات ورزشی ملی و بین‌المللی، مسابقات قرآنی کشوری و کسب رتبه‌های برتر، حضور 745 نفر دانشجوی معلول در دانشگاه‌ها و کسب مدارج بالای تحصیلی و ارایه خدمت در عرصه‌های گوناگون مدیریتی، فرهنگی، صنعتی و ... به واقع ثابت نمایند که در صورت برخورداری از فرصت‌های برابر با سایر افراد بیش از سایرین در اثبات توانمندی‌های خویش گام برمی‌دارند.

امید است در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرصتی مغتنم در عزم ملی و مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد و فرهنگ به شمار می‌رود بتوانیم با همیاری بخش‌های اجرایی و نظارتی، بستری مطمئن و آینده‌ای روشن برای این عزیزان فراهم سازیم.

اینجانب ضمن بزرگداشت این روز و تبریک آن به همه معلولان و خانواده‌های محترم و صبور آنان و قدردانی از زحمات بی‌شائبه خادمین این عرصه اعم از بخش‌های دولتی و غیردولتی به ویژه خیرین محترم و انجمن‌های معلولین، از کلیه دستگاه‌های اجرایی استان انتظار دارم با توجه به لزوم مناسب‌سازی محیط شهری جهت معلولان و توجه وافر به جامعه سالمند قابل توجه استان، اهتمام جدی برای اجرایی شدن کامل پروژه دسترسی مناسب معلولان به محیط شهری و روستایی توسط دستگاه‌های ذیربط و اجرایی شدن برنامه مصوب شورای سامان‌دهی سالمندان استان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به امید ایجاد فرصت‌های اجتماعی برابر در جامعه برای تمام معلولین

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار