با حضور سه نسل از مجسمه سازان ایران

هیات انتخاب چهارمین دوسالانه مجسمه‌های شهری معرفی شدند

خبرگزاری پانا: چهارمین دوسالانه مجسمه‌های فضای شهری که به‌منظور ارتقای هنر مجسمه‌سازی برای فضاها و مکان‌های شهری برگزار می‌شود؛ اسامی هیات انتخاب این دوسالانه را معرفی کرد.

کد مطلب: ۲۸۷۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ سازمان زیباسازی شهرداری تهران با هدف ارتقای هنر مجسمه‌سازی برای فضاهای و مکان‌های شهری اقدام به برپایی چهارمین دوسالانه مجسمه‌های فضای شهری کرده است و بر همین اساس هیات انتخاب این دوسالانه متشکل از بهروز دارش، ایرج محمدی، حمید شانس، رضا قره باغی و ریما اسلام مسلک؛ آثار این دوسالانه را از 6 تا 10 دی‌ماه بررسی و انتخاب خواهند کرد.

سازمان زیباسازی شهر تهران، چهارمین دوسالانه‌ مجسمه‌های شهری را بهمن‌ماه امسال در تهران برگزار می‌کند. این رویداد هنری با هدف ارتقای هنر مجسمه‌سازی برای فضاهای و مکان‌های شهری برگزار و تلاش می‌شود تا آخرین دستاوردهای هنرمندان کشور در زمینه‌ی مجسمه‌های شهری، معرفی و بررسی شود.

چهارمین دوسالانه مجسمه‌های فضای شهری؛ رویکردهایی مانند توجه به فرهنگ ایرانی - اسلامی و ترویج آثار روایی مانند داستان‌های مشهور ملی و مذهبی، نوآوری و خلاقیت در زمینه‌ی ایده، روش‌های اجرایی و کاربرد مواد و مصالح جدید و همچنین ارتباط طرح و ایده با هویت معماری و فضاهای شهر تهران را مدنظر قرار داده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این دوسالانه باید در روزهای 23 تا 28 آذرماه تصویر آثار پیشنهادی خود را با کیفیت DPI 300 در فرمت JPG روی سایت جشنواره به نشانی www. Tehransculpture.zibasazi.ir آپلود کنند.

هر هنرمند می‌تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه ارسال کند. همچنین تصویر آثار پیشنهادی باید از زوایای مختلف با کیفیتی باشد که کاملا معرف و نشان‌دهنده‌ی ویژگی‌های حجمی اثر باشد. در صورت ارائه‌ی اثر به‌صورت مجموعه یا چیدمان باید در زمان ثبت نام، مشخصات دقیق توسط هنرمند به دبیرخانه اعلام شود.

آثاری که به نمایشگاه چهارمین دوسالانه‌ی مجسمه‌های فضای شهری راه یابند، علاوه بر گواهی شرکت، مبلغ 10 میلیون ریال کمک‌هزینه‌ی ساخت ماکت دریافت خواهند کرد. همچنین به‌عنوان جوایز نفرات برتر اول تا پنجم، علاوه بر تندیس و دیپلم افتخار، مبالغ 120 ، 90 ، 70، 50 و 30 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

سازمان زیباسازی شهرداری تهران با هنرمندانی که توان ساخت و نصب آثار را تا پایان سال 1393 داشته باشند، در همین سال، قرارداد ساخت تنظیم خواهد کرد.

چهارمین دوسالانه‌ی مجسمه‌های فضای شهری به ریاست جمال کامیاب و به دبیری محسن سلیمانی در تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار