قائم مقام و معاون آموزشی پژوهشگاه بین اللملی زلزله شناسی:

دانش آموزان درگروه آتش نشانی مانورزلزله کمک نمی کنند/تشکیل شورای ایمنی

خبرگزاری پانا: قائم مقام و معاون آموزشی پژوهشگاه بین اللملی زلزله شناسی گفت: دانش آموزان امسال در مانور زلزله مدارس، فقط در نمایش اطفای حریق و آتش نشانی برای آشنایی شرکت می کنند و به هیچ عنوان از آنها در گروه آتش نشانی و اطفای حریق استفاده نمی شود.

کد مطلب: ۲۸۴۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد

ساسان عشقی در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا اظهار داشت: متاسفانه در بعضی از راهنماها و دستورالعملهای قبلی به اشتباه توصیه شده بود که در حمل مصدومان و یا اطفای حریق از کمک دانش آموزان استفاده شود.
وی با اشاره به مانور زلزله در 8 آذر افزود: دانش آموزان در طول سال تحصیلی، بخش عمده ای از وقت خود را در مدارس به سر می برند و با توجه به اینکه در ساعتهای اولیه پس از وقوع زلزله رسیدگی نیروهای امدادی به تمامی آسیب دیدگان به سرعت امکان پذیر نیست، تشکیل گروه یا شورایی در مدرسه برای انجام اقدامات اولیه قبل از زلزله و کمک رسانی به دانش آموزان بعد از وقوع حادثه ای ضروری به نظر می رسد.


شورای ایمنی

وی گفت: در واقع شورای ایمنی در برابر زلزله با هدف برنامه ریزی و انجام اقدامات ایمنی برای کاهش خطرها و آسیباهی ناشی از زلزله تشکیل می شود.
عشقی در مورد نحوه تشکیل شورای ایمنی اظهار داشت: شورای ایمنی در مدرسه عموما با مسئولیت مدیر و معاونان مدرسه که دوره های آموزشی آشنایی با زلزله و ایمنی دربرابر آن را گذرانده اند تشکیل می شود و دیگر اعضای شورا از کادر آموزشی و اداری مدرسه انتخاب می شوند.
وی تاکید کرد: هر گروه دو یا سه نفر عضو دارد و اعضای آن با توجه به علاقه مندی، مهارت و دانش آولیه افراد انتخاب می شوند.


پرچم شورا

عشقی ادامه داد: پرچم شورا دارای سه رنگ به رنگهای سبز، سفید و قرمز است.
وی با بیان اینکه گروه سبز ارتباطات، اطلاعات و پشتیبانی هستند افزود: این گروه قبل از مانور وظیفه تعیین شرح وظایف تمام کارکنان مدرسه، مشخص کردن مسیرهای خروجی، تهیه فرست از مراکز امدادی، ایمن سازی غیرسازه ای را به عهده دارد.
وی گفت: بعد از زلزله هم باید حضور و غیاب افراد به کمک نمایندگان، ارائه گزارش به مدیر و تماس با والدین دانش آموزان را انجام دهند.
معاون آموزشی پژوهشگاه بین اللملی زلزله شناسی اظهار داشت: گروه سفید وظیفه کمکهای اولیه ؛ تغذیه و اسکان اضطراری را به عهده دارد.
وی گفت: گروه آخر هم که گروه قرمز هستند آتش نشانی و نجات هستند.این گروه باید با هماهنگی استگاهای آتش نشانی دوره های اطفای حریق و دیگر آموزشها را ببینند .


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار