فرماندار اسلامشهر خبر داد:

تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان اسلامشهر

خبرگزاری پانا :فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی با هدف رشد کمی و کیفی فعالیت های قرآنی، جلب مشارکت های مردمی به ویژه خیرین جهت فعالیت در امور قرآنی و حمایت از موسسات فعال در این حوزه، تشکیل می شود.

کد مطلب: ۲۸۳۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا و به نقل از، روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر امیراله حقیقی که در نشست مشترک متولیان موسسات قرآنی شهرستان با فرماندار اسلامشهر که رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در آن حضور داشتند، سخن می گفت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: ترویج فعالیت های قرآنی وظیفه شرعی و دینی ماست و باید در این رابطه دینمان را ادا کنیم.
وی با اشاره به اینکه اسلامشهر شهرستانی فرهنگی و مذهبی است و در اکثر زمینه ها به ویژه در مسابقات قرآنی در سطوح مختلف استانی و کشوری صاحب مقام و اعتبار است، تصریح کرد: باید ضمن بررسی دقیق شرایط فعالیت موسسات قرآنی، زمینه را جهت رشد کمی و کیفی این موسسات فراهم کنیم.
فرماندار اسلامشهر با تاکید بر اینکه اگر میخواهیم جوانانمان را از گزند آسیب های اجتماعی مصون بداریم باید میزان ارائه آموزش های قرآنی در سطح شهرستان را افزایش دهیم، گفت: قرآن کریم با فرهنگ مردم ایران اسلامی عجین شده و ما هرچه در این حوزه سرمایه گذاری کنیم نتایج مثبت آن را در جامعه شاهد خواهیم بود.
ایشان همچنین خواستار اختصاص بخشی از جلسات شورای فرهنگ عمومی اسلامشهر به مباحث قرآنی شد و افزود: باید از ظرفیت شهرداری ها، شوراهای شهر و روستا، بخشداری ها، دهیاری ها و سازمانهایی همچون اوقاف و امور خیریه جهت ارتقاء برنامه های قرآنی استفاده کرد.
حقیقی همچنین موازی کاری را یکی از موانع فعالیت های فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: در سطح کشور دستگاههای متعددی به صورت پراکنده به فعالیت های فرهنگی می پردازند و بی تردید اگر متولی خاصی برای این حوزه پیش بینی شود، شاهد افزایش تاثیر اقدامات فرهنگی خواهیم بود.

/ خبر : ساسان حق شناس /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار