از سال ۸۲ تا کنون؛

شناسایی 2هزار و 400 منطقه حادثه خیز در کشور

خبرگزاری پانا : معاون امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت راه و شهرسازی ازشناسایی 2هزار و 400 منطقه حادثه خیز از سال 82 تا کنون در کشور خبر داد .

کد مطلب: ۲۸۲۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا از بیرجند، احمد مجیدی، امروزظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بحران یک التهاب ناگهانی است اظهار داشت: پس از 10 ال 20 سال که کشو درگیر خشکسالیست دیگر نمی توان آن را به عنوان یک بحران درنظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه معمولا حوادث انسان زا یک التهاب ایجاد می کنند، ادامه داد: این حوادث باید در چارچوب سازمان مدیریت بحران سازماندهی شود.

وی با بیان اینکه کشور ما کشوری حادثه خیز است، افزود: هدف ما از برگزاری این کلاس آمادگی در مردم جهت مقابله با حوادث است.

مجیدی گفت: در قانون پنجم توسعه به دولت اجازه داده شده است که 5 درصد از جمع اعتبارات خود را به مدیریت بحران جهت پیشگیری، پیش بینی، مقابله، بازسازی و ازتوانی اختصاص دهد.

وی افزود: بیشتراین اعتبارات در جهت مقابله، بازسازی و بازتوانی هزینه می شود در حالیکه نیاز است گام هایی درجهت پیشگیری و پیش بینی نیز برداشته شود.

مجیدی با بیان اینکه 57 درصد از سوانح هوایی در دنیا ناشی از خطای انسانی است، خاطر نشان کرد: این میزان در مقایسه با دنیا به دلیل قدیمی بودن هواپیما ها و عدم وجود سیستم های کامپیوتری در ایران بالاتر است.

وی در آمارحوادث جاده ای دو شاخص 10هزار خودرو و 100 هزار جمعیت را عنوان کرد و گفت: در شاخص جمعیت میزان تلفات ما نسبت به دنیا بیشتر و در خوردو نسبت به دنیا کمتر است.

وی تصریح کرد: در دنیا یک میلیون و 300 هزار نفر در اثر سوانح کشته می شوند که سهم کشور ما 18 هزار نفر است.

مجیدی گفت: در حال حاضر 10 هزار و 500 کیلومتر خطوط ریلی در کشور وجود دارد و 9هزار و 500 کیلومتر دیگر در دست ساخت است.

وی همچنین از کاهش 10 درصدی تصادفات جاده ای در استان خبر داد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور نیز در ادامه گفت: یکی از مسائل مهم بحران ها اطلاع رسانی صحیح و به هنگام است.

اکبر پور افزود: یکی از چالش های مهم در بحران و مدیریت بحران نبود امکانات و اعتبارات است که امید است در برنامه ششم توسعه این مشکل حل شود.

وی با بیان اینکه به طور متوسط در ماه 50 زلزله بالای5/3 ریشتری اتفاق می افتد، خاطر نشان کرد: ااز این میزان 10 درصد بالای 5/4 ریشتر است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان در جهت ارتقای آماری و مقابله و امداد و نجات گام هایی خوبی را برداشته است تصریح کرد: امداد و نجات به مردم زهان و اذربایجان در 6 ساعت و بوشهر در 3 ساعت صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه اقلیم کشور ما خشک است و نمی توان با خشکسالی در آن مقابله کرد، تاکید کرد: به منظورمدیریت این بحران باید برنامه ریزی هایی در این خصوص انجام گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار