هشدار به والدین کودکان مبتلا به دیابت نوع یک

خبرگزاری پانا : مشاور معاون بهداشتی بیماریهای غیرواگیر و سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بیماری های دیابت مسئله فرهنگ سازی و آموزش برای تغییر رفتار از اهمیت خاصی برخوردار است.

کد مطلب: ۲۸۰۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا ،محمد تقی چراغچی در این رابطه اظهار داشت: در بسیاری از موارد اصولأ استفاده از انسولین یا مطرح کردن این که کودک من دیابتی است به ویژه در مدارس مشکل است، زیرا متأسفانه برخی از والدین به خاطر باورهای غلط درباره ابتلای فرزندشان به این بیماری اصلا اطلاع رسانی نمی کنند.

وی هشدار داد،در حالی که به دنبال چنین رویه اشتباهی، امکان دارد کودک دچار افت قند خون شود یا این که یکسری حوادث ناگوار دیگر نیز برایش رخ دهد. بنابراین به طور کلی والدین این را باید بدانند که کودک مبتلا به دیابت نوع 1 تفاوت چندانی با یک کودک سالم ندارد بلکه تفاوت در این است که کودک آنها قادر به ساختن انسولین نیست.

قائم مقام مدیرعامل انجمن اطلاع رسانی دیابت گابریک به مربیان مدارس توصیه کرد، ابتدا آنها باید آموزش های لازم را در خصوص نوع بیماری و مدیریت آن بگذرانند که برای نمونه ،زمان افت قند خون دانش آموز باید بدانند که چه اقداماتی انجام دهند.
وی افزود: همچنین ضروری ترین چیز برای اولیاء و مدارس این است که دوره های آموزشی خاصی را بگذرانند،ضمن این که بیماران دیابتی نوع 1 و 2 برای این که بتوانند خودمراقبتی و خودمدیریتی در بیماری داشته باشند، که نیازمند طی آموزش های مدونی هستندو به همه والدین توصیه نمود،کنترل وزن، تغذیه سالم و فعالیت های ورزشی را برای پیشگیری از ابتلا به دیابت بسیار موثر است.

/ خبر : ساسان حق شناس /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار