رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با پانا:

رییس جمهور به دنبال احیای سازمان ملی جوانان است/ وزارت ورزش علاقه ای به مباحث جوانان ندارند

خبرگزاری پانا: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن انتقاد از عملکرد وزارت ورزش و جوانان از استقبال مجلس برای احیای دویاره سازمان ملی جوانان خبر داد.

کد مطلب: ۲۶۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا در خصوص احیای مجدد سازمان ملی جوانان بیان کرد: سازمان ملی جوانان سازمانی بود که در زمان حیات خود بسیار موفق عمل کرد و بسیاری از امور مربوط به حوزه جوانان و ازدواج در دوران فعالیت سازمان ملی جوانان ساماندهی شده بود.
وی ادامه داد: سازمان ملی جوانان به واقع در مسائل فرهنگی و اجتماعی و ازدواج و اشتغال دغدغه جوانان را داشت اما با انحلال این سازمان و تاسیس وزارت ورزش و جوانان و انتقال فعالیت های سازمان ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان، بخش زیادی از برنامه ها و اقدامات برنامه ریزی شده در حوزه جوانان با اختلال شدید مواجه شد و از این رو با ارزیابی های صورت گرفته و بررسی عملکرد وزارت ورزش و جوانان، لزوم احیای مجدد سازمان ملی جوانان به شدت حس می شود.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شواهد امر و برنامه های صورت نگرفته در حوزه جوانان گویای این مطلب است که مسوولان وزارت ورزش و جوانان بیشتر علاقه مند هستند به مباحث ورزشی بپردازند و چندان میلی به خدمت رسانی به جوانان ندارند.
نماینده مردم شیروان در مجلس نهم افزود: وزارت ورزش و جوانان تاکنون در زمینه حل مشکلات جوانان موفقیتی حاصل نکرده است و رئیس جمهور نیز با توجه به ضعف یاد شده به این نتیجه رسیده است که سازمان ملی جوانان باید احیا شود.
عزیزی تاکید کرد: چنانچه دولت لایحه ای مبنی بر احیای مجدد و فعالیت دوباره سازمان ملی جوانان به مجلس ارائه دهد، این امر با استقبال از سوی کمیسیون اجتماعی قرار می گیرد و قطعا با آن موافقت خواهد شد.
به گزارش پانا، در سال ۸۹مجلس طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن سازمان ملی جوانان پس از ۱۸سال از ایجاد که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، در سازمان تربیت بدنی ادغام و وزارت ورزش و جوانان ایجاد شد. در این مدت تمام تلاش و توجه وزارت ورزش و جوانان معطوف به برنامه های ورزشی بود و برنامه ای برای جوانان و رفع مشکلات آن ها نداشت اما از حدود ۳ -۲ ماه گذشته این وزارتخانه پس از انتقادهای فراوان نمایندگان و کارشناسان در حوزه جوانان فعال شده است و برنامه هایی از جمله تدوین بسته پیشنهادی ازدواج جوانان، تدوین آیین نامه معطل مانده ایجاد مراکز همسریابی، پی گیری تدوین آیین نامه قانون تسهیل ازدواج جوانان و ... را در دستور پی گیری دارد و درست در این زمان رئیس جمهور در پاسخ به درخواست تعدادی از جوانان وعده احیای سازمان ملی جوانان و دستور تدوین لایحه ای به این منظور را به اعضای هیئت دولت می دهد که به معنای به هم ریختگی و ایجاد اختلال در برنامه های وزارت ورزش و جوانان در این حوزه است، به همان نسبت که پیامدهای ادغام و انحلال غیرکارشناسی این سازمان به برنامه های حوزه جوانان آسیب زد بحث احیا نیز می تواند به برنامه های تازه آغاز شده در وزارت ورزش و جوانان آسیب بزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار