فیلم مستند ˝ ملف گند˝ در شورای کتاب کودک

خبرگزاری پانا: فیلم مستند ˝ملف گند˝ ساخته محمود رحمانی مستند ساز ایرانی و به تهیه کنندگی حوزه هنری خوزستان روز سه شنبه یکم مهرماه سال جاری در شورای کتاب کودک به نمایش در می آید.

کد مطلب: ۲۶۲۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان : این فیلم مستند روز سه شنبه اول مهرماه ساعت شانزده در سالن شورای کتاب ،واقغ در خیابان انقلاب .خیابان ابوریحان .کوچه شهید وحید نظری به نمایش در می آید و بعد از نمایش فیلم با حضور محمود رحمانی کارگردان فیلم به گفتگو پیرامون کودک و فیلم می پردازند.
ملف گند که در یک پلان لانگ تک 53 دقیقه ای در حوزه هنری خوزستان تهیه و فاقد هر گونه مونتاژ و برشی می باشد.
مستند «مُلفِ گند» Molf-e Gand که در زبان شوشتری به «نفوس بد» تعبیر می‌شود، با مدت زمان 53 دقیقه، بلندترین پلان تاریخ سینمای مستند ایران محسوب می‌شود. این فیلم بعد از به دست آوردن جایزه ویژه هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «میلینیوم» Millenium بلژیک، در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «نورنبرگ» Nuremberg در کشور آلمان نیز به روی پرده رفت و توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره حقوق بشر نورنبرگ و جایزه ویژه هیئت داوران مونیخ را از آن خود کند. مستند «مُلفِ گند» همچنین در جشنواره‌ها و مراکز فرهنگی کمبریج، کاسل، کالیفرنیا، ماساچوست، صوفیا و چند کشور دیگر حضور پیدا کرد و مورد تحسین قرار گرفت.
فیلم " ملف گند" درباره روایت‌های کودکی محمد از دوران جنگ است که به شیوه‌های بدیع و متفاوت روایت می‌شود.
شورای کتاب کودک سازمانی فرهنگی - پژوهشی، غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال 1341 تأسیس شده است. این سازمان در حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می کند
محمود رحمانی عضو پیوسته انجمن مستند سازان سینمایی ایران می باشد و فیلم های نفت سفید،مدارصفر درجه،ملف گند و مادرم بلوط را ساخته و تا کنون در بیش از 200 جشنواره ملی و بین المللی شرکت کرده و جوایز متعددی را کسب نموده است
قابل ذکر است که مستند ملف گند موفق به کسب آرای هیات انتخاب برای نمایش عمومی در سینماها را در گروه هنر و تجربه بدست آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار