عضو هیات نمایندگان اتاق ایران درگفت وگو با پانا مطرح کرد:

بخش معدن نیازمند سرمایه گذاری مناسب در بخش اکتشاف است

خبرگزاری پانا : عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه ذخایر معدنی در جهان رو به کاهش است ، تصریح کرد: بازارهای جهانی نیازمند ذخایر معدنی است و بخشی از ذخایر معدنی در کشور تازه کشف شده اند بنابراین فراموش نکنیم که سرمایه گذاری در این بخش بسیار موثر و موفق است .

کد مطلب: ۲۵۸۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا بهرامن درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی افزود: بخش های خصوصی کشور امروز به ظرفیت های پایین 250 هزارتنی روی آورده اند چون می دانند با کمترین هزینه ها امکان سرمایه گذاری در این بخش را خواهند داشت .


بهرامن گفت :8 طرح فولادی کشور طرحهایی تکلیفی بودند که بخشی از منابع آن قرار بود از معادن گل گهر تامین شود که باید تعیین تکلیف شود که چه بخشی از این طرح ها اقتصادی است و طرح های غیر اقتصادی آن از چرخه خارج شوند .


رییس خانه معدن درباره مهمترین درخواست فعالان معدنی از دولت تصریح کرد: بخش معدن بخشی نو در اقتصاد کشور است که باید نگاههای گذشته در خصوص آن تغییر کند وباید به بخشی مزیت دار در اقتصاد بدل شود و به طور حتم می توان از بخش ها در جهت تولید استفاده کرد .


وی افزود: بخش معدن تنها برداشت نیست بلکه شناسایی و اکتشاف یکی از مهترین بخش های معادن است که بودجه و سرمایه گذاری های خاص خود را می طلبد .

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در خصوص قیمت گذاری محصولات معدنی نیز تصریح کرد: قیمت گذاری محصولات معدنی آزاد و براساس عرضه و تقاضا انجام می شود و نرخ صادراتی آن نیز براساس تقاضای بازار صورت می گیرد .


وی ادامه داد:به غیر از برخی از کارخانجات فولادی اغلب محصولات معدنی براساس قیمت گذاری آزادانه نرخ گذاری می شوند و در آن شرایط است که می توان به ارزش افزوده و سرمایه گذاری در بخش فناوری فکر کرد و خام فروشی را از گردونه خارج کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار