انتشار اوراق صکوک برای واکسیناسیون کودکان

خبرگزاری پانا: موسسه مالی بین المللی تسهیل ایمن سازی(IFFIM) پس از تأمین نقدینگی معادل با 4و نیم میلیارد دلار برای برنامه واکسیناسیون جهانی کودکان در سال 2006 میلادی، تصمیم دارد ورود به بازار سرمایه اسلامی را با انتشار صکوک تجربه کند.

کد مطلب: ۲۵۷۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، این موسسه که به اختصار IFFIM نام دارد در نظر دارد تا مبلغ 500 میلیون دلار را بر پایه اوراق مبتنی بر شریعت ارائه کند.
مایکل بنت، مدیر اوراق مشتقه در موسسه مالی و خدماتی بانک جهانی که به عنوان واسطه در این معامله حضور یافته است با اعلام این خبر افزود:موسسه IFFIM یک موسسه غیرانتفاعی در لندن است که در نظر دارد اوراق صکوک با دوره سه ساله را در ماه جاری به سرمایه گذاران ارائه دهد.
بانک جهانی که از سال 2008 میلادی پیشگام در انتشار اوراق مشارکت با موضوع و اهداف محیط زیستی و اجتماعی بوده است، به تنهایی 6.4 میلیارد دلار از این اوراق را پیش خرید کرده است.
موسسه بین المللی IFFIM در ماه گذشته میلادی با برگزاری جلسات معارفه، قوانین مالزی و همچنین نحوه معاملات این ابزار را برای شرکت کنندگان توضیح داد تا بتواند به راحتی در بازار سرمایه 2 تریلیون دلاری اسلامی وارد شود.
بادلیسا عبدالغنی، مدیر بانک اسلامی CIMB اظهار داشت: اوراق صکوک برای اهداف اخلاقی و محیط زیست نیاز به تصویب ندارد و در هیچ نهاد دولتی یا صنعتی ارائه نمی شود.
وی ادامه داد: این اوراق تا وقتی مرزهای قانونی مبتنی بر شریعت را رعایت کند، هیچ گونه مشکلی برای ارائه نخواهد داشت.
موسسه IFFIM قصد دارد با ارائه این اوراق، با کمک فرانسه و بریتانیا و از نقدینگی حاصل از فروش این اوراق، واکسیناسیون را در کشورهای فقیر برای کودکان به صورت رایگان انجام دهد.
وی یاداور شد: این اوراق منتشر شده صکوک مرابحه خواهد بود و رتبه AA را از موسسه رتبه بندی اس اند پی دریافت کرده است و بانک استاندارد چارتر و بانک ملی ابوظبی به عنوان مشاوران عرضه این اوراق معرفی شده است.
موسسه IFFIM در نظر دارد این اوراق را به دلار استرالیا، رند افریقای جنوبی(ارز رایج آفریقای جنوبی)، رئال برزیل(واحد پول برزیل) و لیر ترکیه منتشر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار