مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت:

فرهنگ بومی مردم هرمزگان با فرهنگ رضوی آمیخته شده است

خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: استقبال چشمگیر مردم از این دوره جشنواره نشان‌دهنده از آمیخته شدن فرهنگ بومی هرمزگان به فرهنگ رضوی است.

کد مطلب: ۲۵۴۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علیرضا درویش‌نژاد باحضور در اجرای یکی از نمایش‌های هشتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو، گفت: هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم و فرهنگ غنی دین مبین اسلام به عموم جامعه است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های این‌چنینی ویژه کودکان و نوجوانان باعث ایجاد روحیه و باور دینی در آنان می‌شود، افزود: برگزاری جشنواره تئاتر ضامن آهو وسیله‌ای برای تقویت بنیان فرهنگ رضوی در نسل‌های جدید امروزی است و باید با ترویج سیره ائمه‌معصومین(ع) در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

درویش‌نژاد با اظهار خرسندی از برگزاری هشتمین دوره این جشنواره در بندرعباس خاطرنشان کرد: استقبال چشمگیر مردم از این دوره جشنواره نشان‌دهنده از آمیخته شدن فرهنگ بومی این منطقه به فرهنگ رضوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ادامه داد: هنرمندان بخش‌های مختلف می‌توانند با خلق آثاری مرتبط با فرهنگ رضوی و سیره ائمه معصومین(ع)، سبب ایجاد اعتقاد عمیق قلبی مردم جامعه به این فرهنگ غنی و مقدس می‌شود.

گفتنی است، هشتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو تا 13شهریورماه در بندرعباس ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار