هفت كنج های هنر البرز در کافه کتاب سما شنیده شد

خبرگزاری پانا: ویژه برنامه رادیویی ˝هفت كنج˝با اجرای استاد ˝رشید كاكاوند˝در کافه کتاب سما انجام شد.

کد مطلب: ۲۴۹۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ عصر شنبه 25 مرداد کافه کتاب سما(مركز عرضه محصولات فرهنگی هنری حوزه هنری استان البرز ) میزبان مخاطبان فهیم البرزی،با اجرای رادیویی و زنده ویژه برنامه "هفت کنج " با همکاری مشترک حوزه هنری استان البرز و شبکه صدای استانی مرکز البرز بود.
ویژه برنامه "هفت كنج" برنامه ای محیطی و زنده است که با هدف معرفی و شناسایی ظرفیت های هنری استان البرز شنبه هر هفته و به صورت مستقیم از كافه كتاب سما و با حضور هنرمندان و سخن سرایان به مخاطبان عزیز البرزی تقدیم خواهد شد.
دكتر رشید كاكاوند از چهره های سرشناس ادب فارسی که در کسوت یک کارشناس مجری "هفت كنج" را اداره می کند با صدای گرم و دلنشین همیشگی و پر از واژه های غنی پشت میکروفون زنده "هفت كنج" قرار گرفت و به خوبان البرزی به یمن حضور در "کافه کتاب سما "و ویژه برنامه هنری فرهنگی "هفت کنج " خوش آمد گفت و عنوان کرد: "هفت كنج" شنبه هرهفته میزبان دلها و خانه های هنردوستان و هنرمندان البرزی از کافه کتاب سما است.
استاد کاکاوند بطور کوتاه توضیح داد: قرار است در این ویژه برنامه به ظرفیت های هنری استان البرز پرداخته شود و گفتگوهایی با اهالی قلم و هنر مانند هنرهای تجسمی ، گرافیک ، شعرای البرزی ،نویسندگان وعکاسانانجام گیرد تا مردم البرزی بیش از پیش با هنرمندان خوب خویش آشنا گردند و در فرآیند امیدوار کننده ای یک آشتی با فرهنگ مطالعه در البرز صورت پذیرد.
بانو "رضوان کریمی" نویسنده کتاب " پرنده ها و بادبادک ها " که زندگینامه داستانی "شهید رضا پناهی" را به رشته تحریر در آورده در معرض اندیشه های مخاطبان قرار گرفت تا از ناگفته های نوشتن این کتاب و حال و هوای مصاحبه و تحقیقش با مردم سخن بگوید .
نویسنده "پرنده ها و بادبادک ها " در بخشی از سخنانش از انتخاب نام این کتاب و نمادهایی که در کتاب قرار داده شده گفت: دو سمبل در کتاب دیده می شد،یکی کبوترها یا به عبارتی "یاکریم ها و بادبادک ها"که مطابق با فرموده مادر بزرگوار شهید پناهی : یا کریم ها هنوز در خانه ما در حال پروازند و من هیشه برایشان دانه می ریزم و شاید به بهانه دانه ریختن خانه ما رفت وآمد دارند . از تولد رضا اینها همخانه ما شدند و حالا هم که نیست بازهم میهمان ما هستند.
خوانش بخش تاثیر گذاری از داستان زیبای پرنده و بادبادک ها پایان بخش گفتگوی استاد رشید کاکاوند با رضوان کریمی بود.
شفیع شعله كار مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان البرز دیگر میهمان حضوری برنامه "هفت کنج بود"که در سخنانی یکی از وظایف اصلی حوزه هنری استان البرز را جای دادن هنر در سبد فرهنگی خانوارهای البرزی خواند و گفت: تلاش همکاران حوزه هنری البرز بر آن بوده تا مخاطبان خوب البرزی به صورت مستمر در طول روز با یک اتفاق خوب حوزه هنری در عرصه های مختلف هنری همراه شوند.این اتفاق گاه یک طرح گرافیکی زیباست و گاه حضور در کافه کتاب و شاید تماشای یک فیلم خوب در سینمای قدیمی و پر از خاطره هجرت.
شعله کار در پایان سخنان خویش ویژگی های کافه کتاب سما را برای شنوندگان برشمرد و به آخرین فعالیت های هنری حوزه هنری اشاره کرد.
در این گاه برنامه "روح الله ستایش احدی" از شاعران و ادیبان خوش آتیه البرزی و صاحب اثر شعری "رفتنت اتفاق خوبی بود"اندیشه زیبای مخاطبان البرز را به شنیدن واژه های زیبای شعر خویش از امواج رادیو البرز میهمان نمود.
پس از گفتگوی خوب "روح الله ستایش احدی" با استاد "رشیدکاکاوند" عقربه های ساعت زمان وداع را فریاد زدند و با این واژه های زیبا از استاد کاکاوند که: بنگر چگونه دست تکان می دهیم /گویی مرا برای وداع آفریده اند.اولین میهمانی هفت کنج نشینان در کافه کتاب و با میزبانی افتخار آمیز حوزه هنری از هنرمندان به پایان رسید.
اما علاقمندان هنردوست البرزی می توانند هر هفته روزهای شنبه و از ساعت 16با حضور در كافه كتاب سما به نشانی: كرج/پایین تر از مصلی نماز جمعه/مركز عرضه محصولات فرهنگی هنری حوزه هنری استان البرز (كافه كتاب سما)، ضمن حضور در اجرای زنده این برنامه از كتب و محصولات فرهنگی، هنری كافه كتاب بهره مند شده و با هنرمندان بنام كشوری از نزدیك به گفت و گو بنشینندو آنهایی که نیامدند از امواج رادیو با برنامه خود یعنی "هفت کنج" همراه شوند.
شایان ذکر است علاقمندان جهت آشنایی بیشتر با نحوه فعالیت های حوزه هنری استان البرز و اطلاع از برنامه های درحال انجام حوزه هنریمی توانند بهپایگاهمجازیاینمرکزبهآدرس www.artalborz.ir مراجعه واز آخرین رویدادهای هنری استان نیز مطلع گردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار