مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد؛

مشارکت اولیاء در مدارس نباید صرفا مالی باشد

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران زمینه شادابی دانش آموزان در مدارس را فراهم کنند.

کد مطلب: ۲۴۸۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس آموزش و پرورش پانا، سید رحیم میرشاهولد با بیان اینکه مدیریت مدارس باید تخصصی باشد، افزود: مشکلات مالی و گرفتاری های دیگر نباید در امر آموزش مدیران تاثیر گذار شود.
وی افزود: عوامل تاثیرگذار در مدارس ما بایستی رصد شود و استفاده از فن آوری های پیشرفته در آموزش علیرغم مشکلات مالی باید مدنظر قرار گیرد.
میرشاهولد با اشاره به اینکه کنترل کردن تمام مسائل آموزش و پرورش در یک زمان محدود امکان پذیر نیست، افزود: مسائل آموزش و پرورش بایستی جامع، کامل و اندیشمند بررسی و حل شوند.
وی با تاکید بر اینکه باید از قابلیتهای آموزش و پرورش به طور کامل استفاده شود، گفت: از تمام ظرفیتها و قابلیتهای مدارس برای رشد همه جانبه دانش آموزان استفاده گردد.
میرشاهولد با بیان اینکه مدارس ما عمدتاً حافظه محور هستند و مدارس عملگرا کمتر وجود دارند، گفت: اگر فضای مدارس ما عملیاتی نشود، دانش آموز ما بی مهارت از مدرسه فارغ التحصیل می شود.
وی از مدیران مدارس خواست تا با توجه به هویت و رشد دانش آموزان خود از آنها دانش آموزانی تحول جو، انقلابی، آینده نگر ، بصیر، حق شناس بسازند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مشارکت اولیاء در مدارس نباید صرفا مالی باشد، عنوان کرد: در زمینه های دیگر مانند فکری و تربیتی از نظرات اولیاء برای ارتقا جایگاه تحصیلی دانش آموزان استفاده کنید.
وی از مدیران مدارس خواست تا اولیاء را در جریان امور مدارس قرار دهند و با چهره گشاده به استقبال نظرات تخصصی و فرهنگی اولیاء بروند.
میرشاهولد ضمن تاکید بر توجه مدیران به اهداف تحصیلی در هر دوره تحصیلی گفت: مشارکت همه دانش آموزان در امور اجرایی مدارس، کارهای گروهی، فعالیتهای اجتماعی و تمرین فرهنگ صحیح اخلاقی بر وضعیت روحی و روانی آنها تاثیر مطلوبی دارد.
میرشاهولد با اشاره به اینکه به دانش آموزان مانند فرزندان خود نگاه کنیم، تصریح کرد: مدیران مدارس باید زمینه تربیت دانش آموز را با رعایت ارزشهای انقلاب اسلامی فراهم نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار