یوسفیان‌ملا:

تحریم دارویی وضع شده علیه ایران در دنیا بی‌سابقه است

خبرگزاری پانا: رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با تاکید بر پابرجا بودن تحریم‌های دارویی و غذایی آمریکا ضد جمهوری اسلامی، گفت: تحریم دارو و مواد غذایی در دنیا سابقه ندارد و این نهایت خباثت آمریکایی‌ها بود که اقلام دارویی را از حوزه تحریم‌ها مستثنی نکردند.

کد مطلب: ۲۴۵۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، عزت‌اله یوسفیان‌ملا، با تاکید بر اینکه غرب و آمریکایی‌ها مغرضانه اقلام دارویی و مواد غذایی را از حوزه تحریم‌ها جدا نکردند، گفت: غرب و آمریکا اگر در شعارهای حقوق بشری خود صداقت داشت باید اقلام دارویی را از رژیم تحریم‌ها جدا و مستثنی می‌کرد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها در حوزه حقوق بشر تنها شعار می‌دهند چرا که همواره در زمینه داد و ستد اقلام دارویی و مواد غذایی ضروری میان تجار ایرانی و شرکت‌های خارجی اختلال ایجاد کرده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم ادامه داد: آمریکایی ها اگر در ادعای بشر دوستی خود صداقت داشتند باید در تصویب تحریم‌های خود فضای را برای تعامل تجاری شرکت‌های داروساز ایرانی با طرف‌های غربی فراهم می‌کردند چرا که هیچ جای دنیا تحریم دارو سابقه نداشته است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم با تاکید بر اینکه آمریکا با تحریم اقلام دارویی کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض کرده است، گفت: متاسفانه سازمان ملل برای رفع مشکلات شرکت‌های داروسازی ایرانی قدمی بر‌نمی‌دارد و این در حالی است که نیاز بیماران خاص به برخی از داروهای ضروری و غیر قابل جایگزین است.

این نماینده مجلس نهم نگاه مغرضانه سیاست‌خارجی آمریکا را عامل بازی با جان بیماران صعب‌العلاج ایرانی دانست و افزود: وزارت خارجه باید با استعلام از وزارت بهداشت و درمان آمار بیمارانی که در اثر تحریم اقلام دارویی جان خود را از دست داده اند استخراج کرده و از تحریم‌کنندگان کشور به مجامع حقوقی بین‌المللی شکایت کند.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه دوگانه و سیاست‌زده آمریکایی‌ها امروز در جهان فاجعه به بار آورده و نتیجه این نگاه را به خوبی می‌توان در حمایت از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه مشاهده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار