سه چالش عمده صنعت بازی رایانه ای در کشور

خبرگزاری پانا: برخی از کارشناسان عرصه بازی های رایانه ای، ضعف درسرمایه گذاری مالی، مدیریت پروژه در ابعاد بزرگ و مدیریت نگهداری را سه چالش عمده توسعه بازی های رایانه ای در کشور می دانند.

کد مطلب: ۲۴۴۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، یکی از کارشناسان حوزه بازی های رایانه ای افزایش تولید وارایهبازیهای رایانه ای آنلاین رایگان را از روش های حذف موانع توسعه اینصنعت می داند و می گوید: در این زمینه، باید جذب کاربران زیاد و افزایش بازدیدکنندگان در اولویت قرار گیرد.

محسن اکبری مویدی در گفت وگو با خبرنگار علمی افزود: بدون ارایه تبلیغات مستقیم و فراوان که منجر به آزار کاربران می شود، می توان مدل های مختلفی از این فناوری را به کار گرفت.

وی به نحوه کسب درآمد برخی از وب سایت های بین المللی همچون فیس بوک و گوگل اشاره کرد و گفت: این وب سایت ها با پرهیز از تبلیغات آزار دهنده و تنها با اتکا به ارایه خدمات کاربردی مخاطبان بسیاری را جذب و از روش های مختلف کسب درآمد می کنند؛ این روش باید مورد توجه تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد.

وی صنعت بازی های رایانه ای را یکی از صنایع پردرآمد در دنیا عنوان کرد و افزود: متاسفانه ایران در این زمینه آنطور که باید وارد نشده است در حالی که این حوزه قابلیت توسعه فراوانی دارد.

اکبری مویدی ضعف در سرمایه گذاری مالی، مدیریت پروژه در ابعاد بزرگ و مدیریت نگهداری را سه مانع بزرگ در زمینه توسعه بازیهای رایانه ای در کشور عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه ریسک تولید بازی در ایران بسیار بالاست گفت: از طرفی برای تغییر ذائقه بازی کنان ایرانی می بایست بازی هایی با استاندارد بین المللی تولید کنیم.

صنعت بازی های رایانه ای یکی از پرسودترین صنایع در جهان محسوب می شود

تخمین زده می شود که میزان درآمد بازیهای موبایل در سراسر جهان تا پایان سال 2014 به 4/11 میلیارد دلار میرسد.

این درآمد نسبت به رقم 6/5 میلیارد دلاری سال 2009 یا 8/7 میلیارد دلاری سال 2012 رقمی قابل توجه است که می تواند ذهن بسیاری از فعالان و سازندگان بازی ها را مشغول کند.

آمریکا، ژاپن و کانادا بزرگترین تولیدکنندگان بازی های رایانه ای در جهان محسوب می شود البته ایران نیز در رتبه نخست این صنعت در خاور میانه قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار