استاندار آذربایجان غربی:

گردشگری استان بعنوان یك صنعت اشتغال‌زا و پردرآمد باید مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری پانا: استاندار آذربایجان غربی در جلسه مشترک کمسیون ایمنی راه ها، کاهش تصادفات رانندگی و ستاد تسهیلات اجرایی خدمات سفر استان بر ضرورت توجه به رشد و توسعه گردشگری بعنوان یك صنعت اشتغال زا و پردرآمد در استان تاكید كرد.

کد مطلب: ۲۳۸۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، سعادت در جلسه مشترک کمسیون ایمنی راه ها، کاهش تصادفات رانندگی و ستاد تسهیلات اجرایی خدمات سفر استان ضمن تقدیر از تلاشهای اعضای کمسیون در تهیه و تدوین راهكارهای بهبود و ارتقاء گردشگری در استان و همچنین کاهش تصادفات و تلفات جاده ای گفت: ما باید با برنامه ریزی های دقیق و شناسایی نقاط حادثه خیز استان بتوانیم آمار تصادفات جاده ای را کاهش دهیم.
وی در این جلسه كه با حضور معاونین عمرانی و سیاسی و امنیتی استاندار و اعضای کمسیون کاهش تصادفات رانندگی و ستاد تسهیلات اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان غربی در سالن آمفی تئاتر شماره یك استانداری به صورت مشترک برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی با توجه به موقعیت جغرافیایی و مرزی خود یکی از پر ترددترین استان های کشور است كه لازم است از این ظرفیت و فرصت در جهت شكوفایی و توسعه صنعت گردشگری استان استفاده نمود .
وی با اشاره به قدیمی بودن ناوگان حمل و نقل شهری و لزوم نوسازی این ناوگان، ادامه داد: سیستم ناوگان حمل و نقل بعنوان یكی از زیرساخت های مهم توسعه گردشگری، باید به روز و دارای استانداردهای كافی باشد، زیرا اکثر تصادفات به خاطر قدیمی بودن و از رده خارج شدن تعداد زیادی از این ناوگان رخ می‌دهند .
استاندار آذربایجان غربی به ترافیک سنگین جاده بند به سمت سیلوانا نیز اشاره کرد و افزود: این جاده به دلیل عرض کم و تردد بسیار زیاد، دارای ترافیك سنگین است و مشكلاتی را نیز برای مردم ایجاد كرده كه لازم است با مطالعات و برنامه‌ریزی‌های صحیح،به دنبال احداث یک جاده جایگزین برای این جاده باشیم تا بتوانیم از حجم ترافیک آن بکاهیم و آمار تصادفات را به حداقل برسانیم .
سعادت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید با مطالعه و بررسی های دقیق، یک شهرک ویلایی و تفریحی در ارومیه ایجاد کنیم تا بتوانیم هم در زمینه گردشگری فعالیت نماییم و هم زمینه سرمایه گذاری در این شهرك را برای شهروندان ایجاد كنیم.
استاندار آذربایجان غربی با تاكید بر لزوم ارتقای كیفی محل‌های ایست بازرسی در استان بخصوص در ورودی شهرها نیز گفت: باید وضعیت محل‌های ایست بازرسی در استان را بهبود بخشیم زیرا تقویت و رسیدگی به وضعیت ایست بازرسی ها با توجه به قرار گرفتن بسیاری از آنها در مبادی ورودی شهرها، می تواند موجب افزایش رضایتمندی، آسایش، بهبود فضای عمومی و همچنین رونق گردشگری باشد .
گفتنی است در ادامه این جلسه، مدیران و اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص مسائل مربوط به ایمنی راه ها، كاهش تصادفات و خدمات مربوط به گردشگری پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار