استاندار اردبیل:

تقویت روابط اجتماعی و تولید به تثبیت روستانشینی کمک می‌کند

خبرگزاری پانا:استاندار اردبیل گفت: تقویت روابط اجتماعی و همچنین سنگر تولید و رونق اقتصادی در مناطق روستایی به تثبیت و ماندگاری در این مناطق کمک می‌کند.

کد مطلب: ۲۳۰۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجید خدابخش در همایش ملی توسعه پایدار کالبدی فضایی روستایی در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: این همایش موضوع بسیار مهم توسعه پایدار روستایی را مورد هدف‌گذاری قرار داده که خود این امر نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت توجه به این بخش است.

وی با قدردانی از ورود نهاد انقلابی بنیاد مسکن به این حوزه یادآور شد: نخستین همایش توسعه روستایی در حالی شکل گرفته است که به صورت علمی و با دیدگاه‌های کارشناسی مقوله توسعه پایدار روستایی مورد تاکید قرار گرفته چرا که بدون استفاده از کار پژوهشی و تحقیقی به ثمر نشستن این کار نافرجام خواهد بود.

رئیس شورای اداری اردبیل ضرورت و اهمیت توسعه پایدار را با تکیه بر مولفه‌های حقیقی در حرکت رو به جلوی این بخش یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی به روستاها به ویژه در سنگر تولید اشتغالزایی و رونق اقتصادی روستاها به تدریج و آرام آرام خالی شده که خود این امر یک آفت جدی است.

خدابخش با اشاره به نتایج تلخ مهاجرت روستاییان به شهرها و ایجاد سکونت‌گاه‌های اجباری در حریم شهرها برای روستاییان اضافه کرد: این کار در دهه‌های گذشته با نتایج منفی روبه‌رو شده است چرا که به هیچ‌وجه روستاییانی که زندگی، معاش و فعالیتشان در محدوده جغرافیایی باز است علاقه‌مند به حضور در فضای تنگ و تاریک آپارتمانی نیستند و به جای احداث خانه‌های شیک برای آنها باید به دنبال ایجاد فرصت‌های اشتغال و رونق اقتصادی در مناطق باشیم.

وی لزوم برخورداری از مسکن مناسب را برای همه افراد جامعه ضروری بیان کرد و افزود: باید در این زمینه عالمانه عمل کنیم و بیشتر از آنکه به فکر ساخت واحدهایی با تزئینات و تجملات خاص باشیم به ساده‌زیستی روستاییان توجه کنیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی اردبیل تصریح کرد: همه باید در هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های خود به گونه‌ای حرکت کنیم تا روستایی به تولید کارآفرینی و کمک به مولفه تامین امنیت غذایی جامعه افتخار کند و حضور در این سنگر را یک ارزش و بهای معنوی بداند.

خدابخش ادامه داد: در کنار آن باید به جلب مشارکت‌های مردمی و حضور روستاییان در همه صحنه‌های اجتماعی همت کنیم و نگذاریم که فرایند توسعه روستایی و نقش‌آفرینی آنها در عرصه‌های مختلف بی‌ثمر و بی‌نتیجه بماند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه باید روستاها مقدم‌تر از شهرها به بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی مبدل شوند، گفت: با توجه به اینکه روستانشینان در تحقق مولفه‌های اقتصادی و توسعه پایدار می‌توانند نقش فراگیری را ایفا کنند ضرورت دارد این حوزه مورد توجه و دقت‌نظر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار