در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی مطرح شد

ارج نهادن به مفاخر و مشاهیر ارزشمند استان / جای فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستاها خالی است

خبرگزاری پانا: رییس شورای اسلامی استان اذربایجانشرقی در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی استان خواستار ارج نهادن به مفاخر استان شد.

کد مطلب: ۲۳۰۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، احتشام حاجی پور در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی ، مشاوران فر هنگی شورای اسلامی و صفی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید، اظهار داشت: همانطور که تبریز شهر اولین هاست استان نیز به دلیل وجود مفاخر علمی و ادبی و مشاهیر نیز جزو اولین هاست.

وی با اشاره به اولین بودن شهرمان در انواع عرصه ها، خواستار ارج نهادن و معرفی بیشتر مفاخر و مشاهیر ارزشمند تمامی شهرستان های استان شده و افزود: باید ایده آل های فرهنگی را بشماریم و به سمت تحقق این ایده آل ها حرکت کنیم.

حاجی پور با اشاره به نقش بخش خصوصی در بهبود فرهنگ گفت: کشور ما در دنیا جزو کشورهای غمگین محسوب می شود و علت این امرعدم فعالیت های فرهنگی پر نشاط در جامعه است.

رییس شورای استان همچنین از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا اولویت های فرهنگی شهرستان ها را به کمیسیون فرهنگی شورای استان ارائه دهد.

در بخش دیگری از این جلسه، خدایاری رییس کمیسیون فرهنگی با اشاره به برگزاری جشنواره حیدربابا گفت: نباید جشنواره ها تنها برای کسانی که از بین ما رفته اند برگزار شود بلکه باید تلاش کنیم تا برای اهالی فرهنگ و هنر تا زمانی که در قید حیات هستند چنین جشنواره هایی را برگزار کنیم.

از اهالی مطبوعات در شهرهای کوچک حمایت شود

عضوشورای شهرهریس نیزدر این نشستضمن تاکید برحمایت از اهالی مطبوعات درشهرهای کوچک، از دکتر صفی پورتقاضاکرد: روسای ادارات ارشاد ازمیان فرهیختگان انتخاب شود.

محرم فرزانهافزود:درهفته کتاب باید به نحوشایسته ای ازصاحبان قلم ومولفان استانی تجلیل شود.

وی بااشاره به حمایت همه جانبه از کارهای فرهنگی استانی افزود: خرید کتاب های چاپ شده نویسندگان عزیزمان که بومی هستند یک نوع سرمایه گزاری ماندگاراست.

عضو شورای اسلامی استان به دافعه های فرهنگی اشاره کرده وتاکیدنمود: نگاه بسته به توانمندی های هم استانی هایمان باعث شده است که موسیقی ؛ تئاتروهمه چیز ما آسیب ببیند درحالی که اینها درتمام نقاط کشور عزیزمان حل شده است.

وی ادامه داد: الان زمان آن است که تحقیقات گسترده ای درخصوص ظرفیت های استان صورت پذیردمثلا" فرهیختگان ما تحقیق کنند که چطورآباواجداداستادشهریار از اصفهان به هریس آمدند وچگونه از روستای خشگناب به قییش قورشاق رفتند ودرآنجا مساکنی بنانهادند واسم روستا راهم نام خشگناب هریس ساختند. نسل امروز باید از این مسائل سردرآورد جذابیت کارهاهم درهمین مقوله هاست.

جای فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستاها خالی است/تنها سینمای سراب تخریب شده است

حجت اربابی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی استان در این جلسه با انتقاد از نبود برنامه های فرهنگی در روستاهای شهرستان سراب گفت: جای فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستاهای شهرستان سراب خالی است.

وی با اشاره به رویکردهای فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فعالیت های این مجموعه نباید محدود به زمان و مکان خاصی باشد باید تمامی نقاط شهرستان ها را پوشش دهد.

نماینده شورای اسلامیشهرستان سراب با اشاره به نامگذاری سال به نام فرهنگ و اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست تا در بخش مهربان نیز شعبه ای از فرهنگ و ارشاد دایر شود.

وی با اشاره به تعطیلی تنها سینمای سراب گفت: متاسفانه تنها سینمای این شهرستان به کلی تخریب و از بین رفته است.

حجت اربابی افزود: زمین مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان سراب با وجود اینکه تامین اعتبار شده است ولی متاسفانه هیچ اقدامی در زمینه احداث این مجتمع صورت نگرفته است.

دکه های مطبوعاتی باید به جایگاه واقعی خود برسند

در ادامه جلسه فرامرز کارآموز نماینده شورای شهرستان اسکو در شورای اسلامی استان گفت: در کلانشهر تبریز تقریبا 160 دکه مطبوعاتی وجود دارد که نمود نشریات در این دکه ها گم شده است.

وی گفت: در این دکه ها به جای عرضه محصولات فرهنگی و نشریات سراسری و استان، تنقلات و نوشابه و ... به فروش می رسد.

نماینده شورای شهرستان اسکو با اشاره به نقش فرهنگی فرهنگ و ارشاد گفت: فرهنگ و ارشاد با تعامل با شورای اسلامی استان و شهرداری ها باید تلاش کند تا دکه های مطبوعاتی را به جایگاه واقعی خود برساند.

عضو شورای اسلامی استان افزود: مسولان و کمیسیون فرهنگی بایستی برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه نمایند و جلسات فرهنگی بایستی خروجی داشته باشند.

کارآموز تصریح کرد: برنامه های فرهنگی و اجتماعی با همکاری شهرداری ها و استفاده از پتانسیل ها و امکانات آن ها در راستای فرهنگی و ارج نهادن به داشته های فرهنگی برنامه ریزی شود و نشاط مردم سرلوحه مور قرار گیرد.

شورای اسلامی استان نزدیکترین پناهگاه مردم است

صفی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی استان با اشاره به جایگاه ارزشمند شورای اسلامی گفت: شورای اسلامی استان مرجع و پناهگاه مردم است.

وی گفت: خواسته من از این کمیسیون این است که بدانند مردم چه می خواهند و چه کارهایی باید انجام داد تا به مردم نزدیکتر شد.

صفی پور با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر حوزه میانه روی است افزود: نگاه ما به اهالی فرهنگ و هنر باید طوری باشد که بتوانیم دستشان را بگیریم و در همه زمینه ها حامی آن ها باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار