نوبخت:

پر درآمدها از جمع یارانه بگیران حذف می شوند/دولت به دنبال حمایت از توانایی های داخلی است

خبرگزاری پانا: سخنگوی دولت درباره موضوع حذف پردرآمدها از دریافت یارانه، با بیان اینکه طرح این پرسش همواره در میان مردم ازجمله قشر کم‌درآمد نگرانی ایجاد می‌کند؛ گفت: بارها خواهش کرده‌ام این سؤال را تکرار نکنید، چراکه هروقت درباره پردرآمدها صحبت می‌کنیم کم‌درآمدها دچار استرس می‌شوند، ولی ما موظف هستیم قانون را اجرا کنیم.

کد مطلب: ۲۲۶۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدباقر نوبخت افزود: نباید فراموش کرد اطلاعاتی را که خانوارها داده‌اند باید ارزیابی و با پایگاه‌های مختلف اطلاعاتی که در اختیار داریم مقایسه کنیم بنابراین اگر شتاب‌زده در این مورد عمل و یارانه‌های چند نفر را به ناحق قطع کنیم، استرسی که به این قشرها وارد می‌شود به مراتب بیشتر از این است که با تأخیر گروه‌های پردرآمد را حذف کنیم.

وی گفت: به نظر نمی رسد لازم باشد این موضوع را رسانه ای کنیم چون ابزار در دست ماست و همچنان که امشب یارانه‌های افراد متقاضی و ثبت‌نام شده را پرداخت می کنیم اگر بتوانیم براساس اطلاعات متقن، یارانه‌های پردرآمدها را حذف می‌کنیم و نیازی نیست ابتدا در این زمینه طبل و شیپوری هم زده شود اما وظایف قانونی خود را انجام خواهیم داد.


اراده دولت، حمایت ازتوانایی های داخلی

نوبخت درباره مصوبه دولت در زمینه قطع واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود اظهار داشت: رویکرد و اراده دولت به سمت توانایی‌های داخلی است بنابراین از ورود هرگونه کالایی از خارج از کشور که در داخل مشابه آن تولید می‌شود جلوگیری خواهیم کرد که این امر را بخشی از اقتصاد مقاومتی تلقی می‌کنیم و با توجه به اینکه سازوکارهای حقوقی آن وجود دارد نظارت را هم انجام می دهیم تا بیش از پیش به توانمندی‌های داخلی معطوف شویم.

سفر مشاور معنوی اوباما

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره سفر مشاور معنوی اوباما به ایران و اینکه آیا حامل پیام آقای روحانی رئیس جمهور برای اوباما بوده است گفت: مطمئن باشید هر پیغام و صحبتی شود از جانب آقای رئیس جمهور اطلاع‌رسانی خواهد شد.


مطالبه دولت ،افزایش کیفیت خودروها

سخنگوی هیئت دولت با بیان اینکه مطالبه دولت از خودرو سازان افزایش کیفیت است ، تاکید کرد : شرکت های خودرو ساز باید اخبار افزایش کیفیت به مردم بدهند.

محمد باقر نوبخت گفت : شاید ضرورتی احساس نشود که قیمتی اعلام شود.

سخنگوی هیئت دولت تصریح کرد : دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت ها ارز مبادله ای اختصاص داده است تا خودروسازان با ارز ارزانتری نسبت به ارز بازار که قبلا قیمت گذاریشان را اعلام می کردند ، قیمت گذاری کنند.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سوال که بازهم شاهد افزایش قیمتها دربازار هستیم ، گفت : دولت با هرگونه افزایش غیرمنطقی قیمت کالا ها و خدمات به بهانه تغییر قیمت سوخت مخالف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار