معاون وزیر جهادكشاورزی مطرح كرد:

اختصاص 27 میلیارد تومان به طرح‌های آبخیزداری و منابع طبیعی فارس

خبرگزاری پانا؛ جلالی گفت: از 180 میلیارد تومان اعتبارات كل كشور، 27 میلیارد تومان به طرح‌های آبخیزداری و منابع‌طبیعی استان فارس اختصاص پیدا می‌كند.

کد مطلب: ۲۲۳۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ خداكرم جلالی در جلسه با رئیس و مدیران جهادكشاورزی و اداره‌های تابعه آن در شیراز، گفت: این تخصیص بر اساس شاخص‌های مربوط به توزیع اعتبارات منابع طبیعی و آبخیزداری كشور انجام شده است.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت نگران كننده دشت‌های استان فارس در خصوص كاهش شدید منابع آبی، درصدد آن هستیم كه از منابع اعتبارات مختلفی كه وجود دارد، ردیف اعتباری مشخصی به این استان اختصاص یابد.
این مقام مسئول بحث مشاركت مردمی را به عنوان محور اصلی و استراتژی اساسی كشور دانست و افزود: با توجه به خشك سالی‌های متوالی و كمبود منابع آب و اینكه فارس قطب كشاورزی است، باید بستر لازم برای حفاظت پایدار و احیاء منابع آبی را فراهم كرد.
جلالی رسیدن به اهداف اصلی توسعه پایدار بخش كشاورزی و امنیت غذائی را درگرو مشاركت‌های مردمی دانست و افزود: شعار سال را در اقدامات انجام شده در بحث آب و خاك استان متبلور دیدم و اكنون درمسیر درستی قرار گرفته‌اید كه استان‌های دیگر باید این‌گونه اقدامات را سرلوحه كارهای خود قرار دهند.
رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع كشور، نیاز به نوآوری برای مشاركت مردم را امری مهم دانست و افزود: باید همه از تجربیات هم در كشور استفاده كنیم، برای نمونه انجیرستان‌های استهبان می‌تواند الگویی خوب برای مشاركت مردم باشد.
رئیس سازمان جهادكشاورزی فارس نیز گفت: در شرایط كنونی استفاده از پتانسیل‌های هر منطقه و استفاده از تجربیات افراد موفق در اجرای طرح‌های پربازده بخش كشاورزی و روی آوردن به محصولات سازگار با شرایط هر منطقه، بهترین بازدهی را به دنبال خواهد داشت.
محمدمهدی قاسمی به استفاده از نقشه راهی كه بتواند با امكانات موجود منابع آبی، بیشترین بهره‌وری و تولید را به دنبال داشته باشد، اشاره و اضافه كرد: با تغییر اصلاح الگوی كشت و الگوی مصرف، مسیر را برای كشاورزان و تولید كنندگان بخش كشاورزی با مد نظر قرار دادن سیاست‌های مقام معظم رهبری و اولویت‌های دولت تدبیر و امید كه دغدغه اصلی معیشت و اقتصاد مردم است، فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار