معاون برنامه ریزی و امور اداری فرمانداری شیراز :

پیام سالروز آزاد سازی خرمشهر شکستن ابهت پوشالی ابر قدرت ها به جهانیان بود

خبرگزاری پانا: جهانخواه گفت: سوم خرداد روز تاریخ گویای پایداری ، ایثار ، مقاومت و جاودانگی انقلاب است.

کد مطلب: ۲۲۰۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ عزت اله جهانخواه در مراسم بزرگداشت سوم خرداد ماه روز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: سوم خرداد یکی از ماندگارترین حماسه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس در تاریخ نظام اسلامی ایران است.
وی افزود: این روز تاریخ گویای پایداری ، ایثار ، مقاومت و جاودانگی انقلاب است.
معاون برنامه ریزی و امور اداری فرمانداری شیراز با اشاره به تدبیر تمام عالم از سوی پروردگار متعال، تصریح کرد: در قضیه خرمشهر هم معتقدیم به فرموده امام(ره) به معنای واقعی (خرمشهر را خدا آزاد کرد)، چرا که توان نظامی ایران با نیروهای متخاصم در آن شرایط خاص و حمایت های دول غربی از صدام قابل قیاس نبود.
وی ادامه داد: با علم روز جنگ و با استحکاماتی که دشمنان در خرمشهر ایجاد کرده بودند، آزادسازی و باز پس گیری این شهر غیرممکن می نمود؛ اما این مهم به حول قوه الهی و غیرت رزمندگان اسلام میسر شد و حماسه فتح خرمشهر در تاریخ ماندگار شد.
جهانخواه تاکید کرد: تبیین و برجسته کردن این موضوع همراه با انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های جدید با وجود تهاجم نرم فرهنگی دشمنان، یکی از نیازهای امروز جامعه است.
در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیراز گفت: دفاع از انقلاب با رفتار محافظه کارانه سنخیت ندارد.
جواد قناعتی در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر را روز نماد مقاومت مردم و رزمندگان اسلام در مقابل تهاجم دشمنان دانست و اظهار داشت: رزمندگان اسلام، ایثارگران، شهدا و جانبازان با همه توان در مقابل وحشی‌گری‌های دشمنان ایستادگی کردند.
وی ﮔﻔﺖ: ﺣﻤﺎﺳﻪ ﺳﻮم ﺧﺮداد ﺳﺎﻟﺮوز آزادﺳﺎزی ﺧﺮﻣﺸﻬﺮ ﭘﺮاﻓﺘﺨﺎرﺗﺮﯾﻦ ﻣﻘﻄﻊ دوران ﻫﺸﺖ ﺳﺎل دﻓﺎع ﻣﻘﺪس اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ اﯾﺜﺎرﮔﺮی ﻣﺮدم اﯾﺮان و ﻧﯿﺮوﻫﺎی ﻣﺴﻠﺢ در ﺳﺎﯾﻪ وﺣﺪت ﻣﻠﯽ، اﯾﻤﺎن و ﺗﺒﻌﯿﺖ از وﻻﯾﺖ ﻓﻘﯿﻪ ﺷﮑﺴﺖ ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ ﺑﻪ دﺷﻤﻦ ﺑﻌﺜﯽ وارد ﮐﺮد.
این مقام مسئول ادامه داد: روز آزادسازی خرمشهر به دست بسیجیان و رزمندگان ایثارگر کشور از روزهایی است که نه تنها برای ایرانیان بلکه برای همه کسانی که در جایگاه حق ایستاده و با باطل مبارزه می‌کنند تا همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ اسلام و هشت سال دفاع مقدس بوده است، گفت: فتح خرمشهر در سوم خرداد یک معجزه الهی بوده و خداوند خرمشهر را آزاد کرده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه اله (عج) شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جنگ نظامی که هشت سال بر کشور عزیزمان تحمیل شد با جنگ فرهنگی بسیار متفاوت است اضافه کردد: در جنگ نظامی در 31 شهریور 59 وقتی اولین گلوله شلیک شد همه متوجه شدند اما در جنگ فرهنگی به دلیل اینکه دشمن بسیار اهسته و با ترفندهای گوناگون عمل می کند برخی حتی زمان آخرین گلوله را هم متوچه نمی شوند.
وی به دغدغه رهبر معظم انقلاب در بحث شبیخون فرهنگی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در سال 70 نسبت به تهدید فرهنگی هشدار دادند و از مسئولان امر نیز خواستند که در این زمینه فعال شوند اما متاسفانه بعد از گذشت سال ها هنوز اقدام عملی انجام نشده است و هم اکنون دغدغه رهبری را درک میکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار