رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفتگو با پانا :

شهردار تهران یک گام تا استیضاح/شورا قالیباف را فرا خواند

خبرگزاری پانا: رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از فراخوانده شدن شهردار به شورای شهر به دلیل بی توجهی به تذکرات شورا خبر داد.

کد مطلب: ۲۱۵۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

رحمت الله حافظی در گفتگو با خبرنگار پانا با اشاره به طرح سوال از شهردار تهران گفت: طبق ماده 73 قانون شوراها اگر عضو یا گروهی از اعضای شورا متوجه عملباتی مغایر قانون در شهرداری شوند می توانند انرا به صورت تذکر مطرح کنند که این موضوع به صورت مکتوب به شهرداری ارجاع می شود و پاسخ نیز به صورت مکتوب به شورا ارایه می شود.اگر این پاسخ قانع کننده نباشد موضوع در صحن از شهردار به صورت سوال پرسیده می شود.

وی ادامه داد: سوال از شهردار توسط رییس شورا به شهردار ارجاع می شود و شهردار می تواند طی ده روز در یکی از جلسات علنی و یا فوق العاده شورا حاضر شود و در این خصوص توضیحاتی ارایه دهد که اگر قانع کننده بود موضوع مختومه است و اگر سوال کننده قانع نشد می تواند با جمع آوری ده امضاء استیضاح شهردار را کلید بزند که اگر 21 نفر با این موضوع موافقت کنند این مسیر به انتها می رسد.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه در تبصره 3 بودجه سال 92 با توجه به افزایش کمیسیون های شورای شهر تغییراتی ایجاد شد گفت:که بر مبنای این اصلاحیه هر ماه یکبار کمیته تخصیص اعتبارات شهرداری به ریاست شهردار ومعاونانش و روسای کمیسیون های ششگانه شورا به عنوان ناظر باید برگزار شود که این کمیته جلسه برگزار کرد اما از روسا دعوتی بعمل نیامده است.

وی ادامه داد: این موضوع به صورت تذکر مکتوب به شهرداری داده شد و در پاسخ صورت جلسات را برای شورا ارسال کردند که طبق قانون روسا باید در این کمیته حاضر باشند نه انکه صورت جلسه برایشان فرستاده شود .بنابراین من از پاسخ داده شده قانع نشدم و در جلسه یکشنبه گذشته این موضوع را به صورت سوال از شهردار تهران مطرح کردم.

حافظی گفت: که بر اساس ماده 73طی ده روز شهردار بای صحن شورا حاضر شودو به این موضوع پاسخ دهدکه چرا این مصوبه اجرا نشده است ایا این موضوع قانون گریزی و سلب حق قانونی اعضای شورا که نظارت بر عملکرد شهرداری است ،نیست؟ !

بر اساس گفته های حافظی شهردار تهران باید روز یکشنبه و یا سه شنبه در این خصوص به اعضای شورا پاسخگو باشد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار