همایش شاخه نبات ویژه طلاب مجرد و والدین آنان در شهر بهار برگزار شد

خبرگزاری پانا: همایش شاخه نبات به عنوان کارگاه پیش از ازدواج ویژه طلاب مجرد و والدین آنان برگزار شد.

کد مطلب: ۲۰۸۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این همایش، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان همدان به گفته ای از رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: بهترین ازدواج ها آسان ترین آنهاست و ازدواج باید آسان، به هنگام و پایدار باشد چرا که اختلاف و جدایی و تفرقه پسندیده نیست و در جامعه امروز متاسفانه خانواده ها ازدواج را سخت می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، فرهنگ به مراتب بالاتر از اقتصاد است و یک بخش از این فرهنگ ازدواج و سبک زندگی است و ما باید فرهنگ زندگی فاطمی را الگوی زندگی خود قرار دهیم و فلسه ازدواج آسایش و آرامش است و آنچه به عنوان صداق و مهریه مطرح است نشانه صداقت مرد به زن است و نباید به عنوان اهرم دفاعی مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه امام جمعه بهار گفت: همه زنان باید سبک زندگی فاطمه (س) را به عنوان الگوی زندگی خود قرار دهند چراکه سبک زندگی فاطمی، خدایی بود و رسیدگی به فقرا و محرومان در راس امور قرارداشت.

حجت الاسلام حاتم نیا اضافه کرد: نقشه راه حضرت زهرا(س) رسول ا... و قرآن بود و ایشان همواره مدافع ولایت و رسالت بود و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کرد.

وی به گفته رسول خدا اشاره کرد و گفت: کارهای زنان بسیار آسان است، نمازهای یومیه را بخوانند، روزه ماه مبارک رمضان را بگیرند و از گوهر عفاف پاسداری کنند و با محبت و گرمی شوهر خود را حراست کنند و شوهر داری کنند تا خداوند وی را به بهشت وارد نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار