مدیر كل تعاون،كار و رفاه اجتماعی خوزستان:

مطالبات به حق كارگران باید پیگیری شود/هفته کارگر امسال باید متمایز از سال های گذشته باشد

خبرگزاری پانا: مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان آرامش صنعتی این استان را مدیون جامعه كار و كارگری دانست و گفت: انتظاری كه از تشكل های كارگری و كارفرمایی می رود، این است كه با تدبیر و همدلی و به دور از تعلقات سیاسی، با جلوگیری از ایجاد چالش و تنش در فضای كار و تولید، بین كارگر و كارفرما همدلی ایجاد كنند.

کد مطلب: ۲۰۸۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعی خوزستان، هوشمند صفائی در نشست تشكل های كارگری وكارفرمایی استان با اشاره به نام گذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی" خاطر نشان كرد: این نامگذاری تعیین كننده راهبرد ما در طول سال است و ما باید مطابق این راه و این خطی كه مقام عظمای ولایت برای ما ترسیم كرده است طی مسیر كنیم. قطعا این نامگذاری با تدبیر خاص و شناخت عمیقی از موقعیت داخلی و بین المللی صورت گرفته است.
صفائی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین اقتصاد مقاومتی مورد اشاره رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران می دانند كه توان مقابله نظامی با ایران را ندارند و به همین خاطر یك جنگ اقتصادی را با ملت بزرگ ایران آغاز کرده اند؛ اما نظام جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی و درایت و رهبری داهیانه مقام معطم رهبری روز به روز مسیر اقتدار و عزت خود را ادامه می دهد.
وی از نقش مهم و موثر جامعه عظیم كارگری و كارفرمایی در خلق حماسه های ماندگار سخن گفت و تاكید كرد: كارگران، كارفرمایان و تعاونگران كشور نقش مهمی در این صحنه داشتند و امسال نیز دست در دست هم كارهای بزرگی انجام خواهند داد.
عضو شورای اداری استان خوزستان افزود: ما خدمتگزار مردمی هستیم که دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده اند. مردمی که در وضعیت بد آب و هوایی و در گرد و غبارهای استان با مشکل های بسیاری روبه رو بوده و هستند .
وی از نمایندگان جامعه كارگری و كارفرمایی استان خواست با بهره گیری از توان و ظرفیت موجود نسبت به ایجاد فضای آرام در سطح واحد های كارگری اقدام کنند.
مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان این كه نباید از پیگیری كار مردم ناامید شد و فضای یاس در جامعه كار و تولید ایجاد شود تاکید کرد: باید مصرانه برای رفع مشكل مردم به ویژه قشرشریف كارگر اقدام كرد. خوزستان باتوجه به شرایط خاص اقلیمی و منابع عظیم خدادادی، پتانسیل تبدیل شدن به قطب صنعتی و كشاورزی را دارد و باید از نعمت های خداوند استفاده ی بیش تری کرد. انتظاری كه از تشكل های كارگری و كارفرمایی می رود، این است كه با تدبیر كار را پیش برده و از ایجاد چالش و تنش در فضای كار و تولید جلوگیری كنند. باید بین كارگر و كارفرما همدلی ایجاد شود .
هوشمند صفائی افزود: جامعه کارگری باید همواره با نشاط و پویا باشد. تمام تلاش ما باید در راه عزت و سربلندی قشر عزیز کارگران باشد باید دست به دست هم دهیم و مطالبات به حق كارگران را پیگیری كنیم.
وی نقش کارگران و نیروی کار را در اقتصاد مقاومتی بسیار بارز و مهم دانست و افزود: آن چیزی که برای جامعه کارگری مهم است رسیدن به آرامش و معیشت مناسب خانواده های کارگری است. لذا اختلاف نظر های سیاسی بایدکنار گذاشته شود و همه برای رسیدن به اهداف صنفی تلاش کنیم.
مدیر كل تعاون، كار ورفاه اجتماعی خوزستان خاطر نشان كرد: شرایط امروز كشور خاص است. ما وظیفه داریم برای رسیدن به اهداف بلند در مسیر انقلاب حرکت کنیم و با تکیه بر فرمایشات مقام معظم ر هبری در اجرای سیاست های دولت تمام تلاش خود را به كار گیریم.
وی با اشاره به در پیش بودن هفته ی كارگر گفت: هفته کارگر امسال باید متمایز از سال های گذشته باشد. ما حفظ و صیانت از نیروی كار را افتخار می دانیم و برای پاسداشت مقام شامخ كارگر و تقدیر از زحمات این قشر خدمتگزار، هفته كارگر امسال را با شكوه تر از سال های گذشته برگزار می كنیم.





ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار