فرمانده نیروی انتظامی:

مرزبانی افتخاری برای نظام و تكیه‌گاهی برای مردم است

خبرگزاری پانا: فرمانده ناجا امروز در مراسم اختتامیه رزمایش اقتدار 3 مرزبانی گفت: در منطقه قصرشیرین همچنان عطر شهدا به مشام می‌رسد و در هشت سال دفاع مقدس این منطقه یكی از محورهای پیش روی دشمن بود‎‏ دشمنی كه به تحریك كشورهای بیگانه جنگ علیه كشور مارا آغاز كرد و شهدای بزرگواری كه جان خود را در این دفاع تقدیم و رزمندگان عزیزی كه سلامت خود را فدای وطن ‏، مردم و اسلام كردند.

کد مطلب: ۲۰۶۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی افزود: روزهای آغازین جنگ را در این منطقه به یاد دارم كه ارتش عراق حملات خود را برعلیه این منطقه آ‎غاز كرد و مردم قصرشیرین نیز در شرایطی سخت به سمت داخل كشور كوچ كردند.

وی تصریح كرد: صدام دست‌آموز قدرت‌های بزرگ بود و با تحریك آنها، به طمع حصر نظام و الحاق خاك كشور به جمهوری اسلامی ایران حمله كرد ‏‎‎ این جنگ ثمره ای جز ویرانی، از دست دادن منابع و جان صدها هزار نفر و تقدیم جانبازان زیادی برای دو كشور نداشت. در حالی كه آتش‌افروزی در منطقه تنها سودرساندن به اسراییل بود.

احمدی مقدم با اشاره به اینكه امروز ملت عراق سرنوشت خود را به دست گرفته و از نظام جبار و متكبر آزاد شده افزود: خوشبختانه كشورهای خارجی كه عراق را برای آغاز این جنگ تحریك كرده بودند نیز از عراق خارج شدند و امروز این سرزمین در دست صاحبان اصلی خود یعنی مردم عراق قرار دارد.

وی با تأكید بر اینكه ایران هرگز دشمن مردم عراق نبوده‏، اظهار داشت :حجم خسارات جنگ تحمیلی بر مردم عراق قابل قیاس با هزینه‌های كشور ما نیست. و این در حالی است كه امروز هنوز ثبات به این كشور باز نگشته است .

به گفته این مقام ارشد انتظامی مهمترین عامل بر سر راه مردم عراق برای بهبود وضعیت‌شان ، امنیت است؛جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد كه همانند جزیره‌ای امن در اقیانوس متلاطم منطقه است.

فرمانده ناجا با اعلام اینكه جمهوری اسلامی ایران امروز دلگرمی برای كشورهای همسایه است تصریح كرد: مرزبانی كشورمان نه برای تجاوز به خاك دیگر كشورها بلكه برای برقراری امنیت در دو سوی مرزها تلاش می‌كند. افزود : مرزبانی كشور ما به دنبال برقراری توسعه و رونق اقتصادی زندگی مردم در هر دو سوی مرز است .

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینكه مرزهای امن رونق اقتصادی را به دنبال دارد خاطر نشان كرد امروز كرمانشاه مبادی اصلی صادرات ما در مرزهای زمینی و ایلام نیز محلی برای تردد مسافران و گردشگران بین دو كشور ایران و عراق است‏‎ٌْ؛ امروز بیش از 2 میلیون گردشگر در سال از ایران به عراق و همچنین یك میلیون نفر عراقی به كشور ما در حال تردد هستند كه این رقم هر سال در حال افزایش است .

سردارمقدم به انجام پروژه‌های مشترك عمرانی بین دو كشور ایران و عراق اشاره كرد و افزود : اختلافات ما بین دو كشور بر سر جابجایی میله‌های مرزی با همكاری مرزبانان هر دو كشور حل شده است و هیچ مسئله‌ای برای اختلاف و كشمكش وجود ندارد.

به گفته سردار احمدی مقدم بعد از اینكه مردم عراق سرنوشت خود را به دست گرفتن شاهد هیچ گونه مسئله چالش‌برانگیز در مرزهای خود با این كشور نبودیم و تنها در مناطقی شاهد ناامنی بودیم كه این اقدام نیز خواست دولت عراق نبود كه با حضور رزمندگان اسلام این ناامنی نیز برطرف شده است؛ در سال 92 هیچ ناامنی در مرزهای خود با كشور عراق نداشتیم.

وی همچنین یادآور شد: اجرای این گونه رزمایش‌ها براساس تقویم ادواری است و هدفی جز ارتقاء توان، آمادگی رزمی و افزایش همكاری متقابل با همسایگان ندارد و امروز شاهدیم كه نیروهای مرزبانی ناجا كمك به امنیت همسایگان ما می‌كنند چرا كه امنیت در مرزهای همسایه به ایجاد امنیت بیشتر در كشور ما می‌انجامد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح كرد : وجود سرویس‌های بیگانه و همسایگی ما با كانون تولید مواد مخدر و همچنین فعالیت تروریست‌ها در منطقه، جمهوری اسلامی ایران را مجبور كرده كه تنها به خود اتكاء كند. چرا كه باید تنها، بر توان خودمان حساب كنیم و منتظر دیگران نباشیم .

وی با اشاره به اینكه مرزبانان كشورمان در سخت‌ترین ، مشكل‌ترین و دورترین مناطق در حال خدمت هستند گفت: آنها باید ارزش این خدمت را بدانند چرا كه سختی خدمت آنان ضامن امنیت كشور است.

سردار احمدی مقدم اعلام داشت: مهمترین دغدغه استان كرمانشاه امروز دیگر تجاوز مرزی و اقدامات گروه‌های تروریستی نیست و ا ین نشان دهنده سطح امنیت این استان است كه در سایه عنایت الهی، مجاهدت رزمندگان و تلاش همه مسئولان و دولتمردان به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینكه دولت خدمتگزار حجت‌الاسلام دكتر روحانی عزم و توجه ویژه‌ای در وا‌گذاری اعتبارات در پایان سال گذشته داشته است افزود:‌ امیدواریم این اقدام آغاز تحول دیگری در مرزها باشد.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین یادآور شد ما نگاه امنیتی به مرزها نداریم اما مرز امن زمینه ساز مبادلات تجاری و گردشگری است؛ مقادیرزیادی از بقایای حاصل از جنگ در كرمانشاه پاكسازی شده تا مردم در آسایش، مشغول زندگی باشند.

دكتر احمدی مقدم گفت: در یك دهه گذشته ما سرمایه‌های اندكی در مرز و مرزبانی داشتیم از جمله در تجهیزات، نیروی انسانی و ... اما امروز هر چند در شرایط ایده‌آلی قرار نگرفته‌ایم و كارهای زیادی باید انجام دهیم اما فراموش نكنیم با وجود هشت سال دفاع مقدس به سرعت جاده‌های مرزی را احداث كردیم و شرایط در مرزها رو به بهبود است به طوری كه مرزبانی ناجا افتخاری برای نظام و تكیه‌گاهی برای مرزنشینان و همه مردم است.

وی با اعلام اینكه اولویت نیروی انتظامی طی هشت سال گذشته مرزبانی بوده است افزود: امسال و سال آینده نیز همین اولویت را خواهیم داشت، البته تمركز عملیاتی در شرق كشور انجام داده‌ایم و باید آن را بهبود ببخشیم تا امكان فعالیت را از دشمنان سلب كنیم؛ دشمنان ما همواره در تلاشند تا بین ما و كشورهای همسایه اختلاف بیندازند .

فرمانده ناجا خاطر نشان كرد: در استان كرمانشاه و مرزهای غربی ما عشایر حضور دارند و در دفاع از كشور نیز ایستادگی كردند و امروز نیز نباید فریب اختلاف‌انگیزی دشمنان را بخوریم.

وی با اشاره قبایل مختلف در این استان افزود: بیشتر مردم از تمامی مذاهب و طوایف، برادرانه پای دفاع از نظام ایستاده‌اند و به ایرانی بودن خود افتخار می‌كنند؛ این سرمایه بزرگی است كه باید قدر آن را بدانیم.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت : امیدوارم در آینده نزدیك با ایجاد شرایط آرمانی برای مرزهای كشورمان، كور كردن چشم متجاوزان را فراهم كنیم.

گفتنی است مراسم اختتامیه رزمایش اقتدار 3 امروز با حضور فرمانده نیروی انتظامی كشور سردار دكتر اسماعیل احمدی‌مقدم، استاندار كرمانشاه ابراهیم رضایی، سردار محمدنظر عظیمی فرمانده سپاه استان، سردار كریم كشوری فرمانده انتظامی استان، سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا، سردار كیومرث شیخی فرمانده مرزبانی كرمانشاه و جمعی از خانواده شهداء و جانبازان در منطقه عمومی قصرشیرین با انجام مراسم رژه نیروهای مرزبانی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار