محسنی اژه ای: محاکمه غیابی برخی متهمان فتنه ۸۸

خبرگزاری پانا: سخنگوی قوه قضائیه گفت: برخی افراد که در فتنه ۸۸ در مظان اتهام و یا بیشتر از مظان اتهام بودند و به خارج از کشور گریختند اسفند سال گذشته به صورت غیابی محاکمه و محکوم شدند.

کد مطلب: ۲۰۵۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در نشست خبری افزود: طبق روال قانونی اگر به وکیل یا خود این افراد دسترسی نباشد از طریق قانون ابلاغ می شود و مجاری قانونی طی خواهد شد.

سیستم اطلاعاتی ، عوامل حامی تروریست ها را در داخل شناسایی کند

سخنگوی قوه قضائیه از سیستم اطلاعاتی کشور خواست عوامل حامی تروریست ها را در داخل کشور شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای به رفتار هفته های اخیر برخی کشورهای غربی و آمریکا اشاره کرد و افزود: بار دیگر ماهیت این سلطه گران غرب برای مردم ما روشن تر شد.

وی گفت: مشخص شد که چرا مردم ما مرگ بر آمریکا می گویند و به آمریکا و برخی کشورهای غربی اعتماد ندارند چون آنان به قوانین بین المللی ، موازین اخلاقی و حتی به مطالب خود هم پایبند نیستند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: آنها آنچه را که درخور خودشان است به ملت های دیگر و به ملت شریف ایران نسبت می دهند و ایران را ناقض حقوق بشر می دانند ؛ پر رویی و وقاحت هم حدی دارد.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا از ظلم و ستم و چپاول امریکا و غربی ها عاجز شده اند، گفت : برخی کشورهای غربی در طول تاریخ میلیون ها انسان بیگناه را به صرف اینکه از نژاد آنها نیستند زیر ظلم و ستم برده اند.

وی در ادامه درباره ظلم غربی ها به زنان گفت: کشورهای غربی به خاطر مطامع دنیوی خود به ظاهر به نفع خانمها اما در واقع ظلم بزرگی را به زن به عنوان رکن رکین خانواده روا کردند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: آمریکایی ها دست خود را رو کردند چرا که از یک طرف به ملت ایران پیام می دهند که مدافع شما هستیم و از طرفی دیگر می گویند ما به ایران اعتماد نداریم.

محسنی اژه ای گفت : ایران به مراتب از آمریکاییها و غربی ها به علت ظلمی که در طول دهها سال بر ما روا کرده اند بی اعتمادتر است اما آمریکاییها بار دیگر در مجامع خود تصمیماتی گرفتند که چهره شان برای اکثریت مردم ما روشن تر شود.

وی افزود: هنوز هم برخی در داخل تصور می کنند که اگر به آمریکا چراغ سبز نشان دهند مشکلاتشان رفع می شود و اگر با آمریکا کنار بیایند آمریکا با آنها کنار می آید.

محسنی اژه ای گفت : مایه تاسف است که برخی در داخل حاضر نیستند از مظالم آمریکا سخنی بگوییم و به آنها بر می خورد .

وی در بخش دیگری از سخنانش از همه دستگاه هایی که در آزادی مرزبانانمان تلاش کردند قدردانی کرد و گفت : با این حال ملت ما و دستگاه قضایی از دستگاه امنیتی ، انتظامی و اطلاعاتی انتظار دارد که افراد تروریست نتوانند به این گونه کارها دست بزنند و سیستم اطلاعاتی ما باید عوامل حامی آنها را در داخل کشور شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کند .

محسنی اژه ای گفت : حتماً کسانی در داخل با پول ، زبان و اشکال دیگر از تروریست ها حمایت می کنند.

خلع ید بیش از 10 هزار هکتار زمین دولتی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: سال گذشته بیش از 10 هزار هکتار زمین که به نحوی وابسته به دولت بود و افراد تصرف کرده بودند خلع ید شد و در اختیار دولت قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری افزود: در سال گذشته تعدادی از کسانی که محکوم به قصاص نفس بودند و پرونده هایشان به دلایلی با مشکلات مواجه شده بود با دستور ویژه رئیس دستگاه قضایی تعیین تکلیف شدند.

وی گفت: پس از این دستور تعدادی از قضات به این کار گمارده شدند و کاری با ارزش کردند و مردم هم اقدامی با ارزش تر از دستگاه قضایی کردند. به این ترتیب که بیش از 300 نفر از کسانی که صاحب حق قصاص بودند رضایت دادند و از حق قصاص گذشتند.

محسنی اژه ای در ادامه درخصوص زمین هایی که به ناحق در سال گذشته تصرف شده بود، افزود: آماری از استان ها در خصوص این زمین ها دریافت کردیم که به جز سه استان که هنوز گزارش ندادند در بقیه استان ها بیش از 10 هزار هکتار از زمین هایی که وابسته به دولت بود و افراد تصرف کرده بودند خلع ید شد.

سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات این قوه در سال های 90 و 91 درخصوص اشرار و مرتکبان جرائم خشن اشاره کرد و گفت: اقدامات این قوه برای پیشگیری و مقابله بود که نتایج مثبت داشت.

وی گفت: در شش عنوان جرم خشن در سال 92 با کاهش 23 درصدی در مقایسه با سال 91 مواجه بودیم که قابل قبول است و باید بیشتر تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار