آبشار حویق، پدیده زیبای گردشگری تالش

خبرگزاری پانا: آبشارها به ویژه آبشار زمرد حویق تالش یکی از زیباترین پدیده های طبیعی گردشگری در گیلان است.

کد مطلب: ۲۰۰۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،این آبشار در شهر حویق واقع شده ، شهری که در 40 کیلومتری شمال شهر تالش قرار دارد.

شهر حویق با مناظر طبیعی دیدنی از ترکیب دو دهستان حویق و چوبر تشکیل شده ؛ منطقه ای کشاورزی و زیر مجموعه های مربوط به آن نظیر باغداری ، زراعت برنج و صید و صیادی محسوب می شود و معیشت ساکنان ناحیه حویق نیز مرتبط با این امور است.

کشت و زرع محصولات کشاورزی به ویژه کشت برنج با توجه به جلگه ای بودن از لحاظ درآمد برای خانوارها ارجحیت دارد و دامداری نیز به روش سنتی در بین خانوارهای روستایی رایج است.

بخش حویق جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی دارد به طوری که با فاصله چند کیلومتری می توان از اراضی جنگلی به ارتفاعات پایکوهی رسید و با قرارگیری در این ارتفاعات به راحتی دریای خزر را مشاهده کرد.

در ارتفاعات پایکوهی و کوهستانی وجود چشمه ها و آبشارهای بسیار دیدنی چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

همچنین در ارتفاعات کوهستانی این منطقه نیز جنگل های انبوه وسیع وجود دارد که پس از اراضی سرسبز مرتعی به طور وسیع به چشم می خورد.

آبشار زمرد حویق از زیباترین پدیده های گردشگری طبیعی شهرستان تالش و استان گیلان به شمار می رود که در تمام فصول سال گردشگران و کوهنوردانی از دیگر نقاط کشور و استان گیلان را به خود جذب می کند.

فاصله این آبشار از بازار شهر حویق 9 کیلومتر است که قسمتی از جاده آن آسفالت و بقیه خاکی و کوهستانی بوده و از لطف طبیعت نیز برخوردار است.

وقتی به نزدیک این آبشار برسید ، می توانید از بلندای کوهستان آن برخی ییلاقات شهر حویق را مشاهده کنید.

این آبشار در فصل بهار و تابستان از گردشگران زیادی میزبانی می کند.

خانه های روستایی در اطراف راه با مردمانی میهمان نواز نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند و در طول راه مسجدی وجود دارد که مسافران می توانند برای عبادت و استراحت در آنجا توقف کنند.

طبیعت سرسبز و دلنشین این محل باعث شده تا مردم حویق نیز در روزهای تعطیل و به ویژه جمعه ها با خانواده از این مکان استفاده ببرند.

آب آبشار حویق از ییلاقات سرازیر می شود و بالاتر از آن چند آبشار کوچک وجود دارد که از زیبایی ویژه ای برخوردار هستند.

ییلاقات خوش آب و هوای حویق ، دره ها ، چمنزارها ، مراتع و دشت های زیبا در فصل تابستان برای تفریح و گردش و استفاده از آب و هوای مناسب یکی از ظرفیت های جذب گردشگری منطقه تالش محسوب می شود که مهمترین آنها ییلاقات برزوبگ ، زری ، زرگری ، تئئل ، کته چول و آترانماری است.

محدوده شهر حویق با ترکیب روستاهای صیدگاه ، آغاسی محله ، صولی محله ، اوتار محله و ریک محله محدوده وسیعی از کوهپایه های جنگلی و ساحل دریا را در برگرفته است.

شهرداری حویق ابتدای امر به تهیه طرح تفریحی و گردشگری ساحلی پرداخت و مرحله نخست آن را آغاز کرد.

طرح گردشگری ساحل شهر حویق نیز آماده پذیرایی از مسافران است.

این طرح در کنار جاده و ساحل قرار گرفته و با امکانات مناسبی در خدمت مسافران نوروزی است.

طرح ساحلی گردشگری حویق در فاصله یک کیلومتری جاده اصلی آستارا به تالش در محدوده شهر حویق واقع شده و می تواند در توسعه بخش گردشگری شهر حویق نقش بسیار موثری را ایفا کند.

طرح ساحلی حویق با کشیدگی در ساحل به صورت خطی برای جانمایی انواع امکانات و خدمات رفاهی و گردشگری با چشم انداز مناسب به دریا و از طرفی به اراضی جنگلی از فضای بسیار مناسب برخوردار است.

شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار