مخبر دزفولی خبر داد:

انتخاب حجت‌الاسلام ناطق نوری به‌عنوان عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد

خبرگزاری پانا: جلسه 743 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر روحانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۹۷۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا مخبر دزفولی با بیان اینكه این جلسه، آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1392 بود، درخصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: با توجه به نگرانی‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را مورد توجه قرار دادند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پرداختن به مسائل فرهنگی، رسیدگی به آسیب‌های فرهنگی و اولویت دادن به آنها از منظر مهندسی فرهنگی و همچنین تحقق اجزا و بخش‌های مورد تاكید در سند مهندسی فرهنگی از مهمترین محورهای مورد بحث در این زمینه بود.

وی با مهم برشمردن رفع نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ گفت: در سال آینده و در جلسات بعدی نیز، شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوعات توجه خاص خواهد داشت.

تاكید حجت‌الاسلام والمسمین دكتر روحانی بر اهمیت موضوعات فرهنگی

مخبر دزفولی در ادامه گفت: حجت‌الاسلام والمسمین دكتر روحانی نیز ضمن تاكید بر اهمیت موضوعات فرهنگی، سنگینی بار موضوعات مرتبط با عرصه فرهنگ بر دوش شورای عالی انقلاب فرهنگی را مورد توجه قرار داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دكتر روحانی همراهی شورای عالی انقلاب فرهنگی با حوزه‌های علمیه و صاحب‌نظران برای حل مسائل فرهنگی و رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های مقام معظم رهبری را مورد تاكید قرار داد كه با برنامه‌ریزی در این زمینه‌ها این موضوعات با اولویت در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گیرند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری را برای عضویت در هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی به جای مرحوم دكتر حبیبی پیشنهاد داده بود.

مخبر دزفولی گفت: این موضوع در این جلسه بررسی شد و حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری با رای اكثریت شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از تایید انتخاب تعدادی از روسای دانشگاه‌های كشور در این جلسه خبر داد.

مخبر دزفولی گفت: بنا بر پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ دكتر حسین سلیمی به‌عنوان رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر دیرباز به‌عنوان رئیس دانشگاه قم، دكتر محمد كافی به‌عنوان رئیس دانشگاه اراك، دكتر محمدجواد فدائی فتح‌آبادی به‌عنوان رئیس دانشگاه شهید باهنر كرمان، دكتر حمید محمدزاده به‌عنوان رئیس دانشگاه علم و فناوری مازندران و دكتر علی برخورداری به‌عنوان رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران موفق به كسب رای اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: همچنین به پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی؛ دكتر سید جواد حاجی میراسماعیل به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران، دكتر مهدی شادنوش به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشكی سمنان موفق به كسب رای اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

ارائه گزارش شورای تحول و ارتقای علوم انسانی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از ارائه گزارش شورای تحول و ارتقای علوم انسانی پیرامون فعالیت‌های عملكرد این شورای تخصصی در جلسه امشب خبر داد و گفت: تفصیل این گزارش در روزهای آینده در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

مخبر دزفولی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون مهمترین دستاوردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1392 و اولویت‌های این شورا برای سال آینده، اظهار داشت: به نتیجه رسیدن بخش عمده سند مهندسی فرهنگی، تصمیم‌سازی‌های مهم در عرصه علم و فناوری نظیر اسناد ذیل نقشه جامع علمی كشور مانند؛ سند سلول‌های بنیادین، سند گیاهان دارویی و طب سنتی، سند هوافضا و... از اقدامات راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی در عرصه علم و فناوری در سال اخیر هستند.

وی افزود: بخش‌های مربوط به مسائل مبتلا به عرصه‌های علم و فرهنگ كشور مانند تحولات مرتبط با دانشگاه‌ها و مدیریت‌های جدید آن و همین‌طور در عرصه‌های فرهنگی نظیر كتاب كه نظم و سامان خود را در سال اخیر پیدا كردند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به اتمام رساندن سند مهندسی فرهنگی با تصویب نگاشت نهادی آن و تشكیل ستاد راهبری مهندسی فرهنگی كشور با مشاركت دستگاه‌های ذی‌ربط مهمترین برنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سال آینده است كه اگر این اتفاق بیافتد همانند عرصه علم و فناوری در عرصه فرهنگ نیز شاهد هم‌افزایی و موفقیت خواهیم بود.

مخبر دزفولی گفت: تصویب اسناد فرهنگی مورد نیاز برای شتابدهی به ساماندهی در حوزه فرهنگی نظیر سند سینما، سند موسیقی، ضوابط نوشت‌افزار و اسباب‌بازی و موضوع مالكیت فكری از موضوعات مهم برای بررسی و تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال آینده هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار