موسسه فرهنگی پیام غدیر :

فراخوان طرح‌ها و ایده های نو در آموزش و پرورش (پیام غدیر )

خبرگزاری پانا : موسسه فرهنگی پیام غدیر دریافت فراخوان طرح ها وایده های نو در آموزش و پرورش در جهت تجمیع و هم افزایی اندیشه ها و تجربیات همكاران و اندیشمندان تعلیم و تربیت در زمنیه های مختلف برگزار می نماید.

کد مطلب: ۱۹۷۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا :«سایت معلم» مؤسسه فرهنگی پیام غدیر به آدرس :
با هدف خدمت رسانی و ارتقاء علمی - تربیتی فرهنگیان ارجمند راه‌اندازی شده است.
این سایت در زمینه ترویج و تعمیق موضوعات قرآنی از نگاه تربیتی، احادیث تربیتی، مقالات تربیتی، مناسبت‌های هفته، پرسش و پاسخ‌های لازم، معرفی فرهیختگان فرهنگی، معرفی ایده‌های نو و کارهای بدیع مدارس، معرفی کتاب در زمینه مسایل تعلیم و تربیت، مصاحبه با همکاران فرهنگی و ... فعالیت می‌نماید. سایت معلّم همچنین قصد دارد سلسله برنامه‌هایی را در جهت تجمیع و هم‌افزایی اندیشه‌ها و تجربیات همکاران و اندیشمندان تعلیم و تربیت در زمینه‌های مختلف اجرا نماید.
یکی از برنامه‌هایی که سایت معلم مؤسسه فرهنگی پیام غدیر با همکاری گروه انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران اهتمام بر انجام آن دارند بدست آوردن طرح‌ها و ایده‌های نو در موضوعات و مسایل مختلف در آموزش و پرورش است. این ایده‌ها و طرح‌ها پس از جمع‌آوری بررسی گردیده و در سایت معلم برای استفاده همکاران محترم ارائه خواهد شد. اولین موضوع «شیوه‌های ایجاد نشاط در مدرسه» است که به دلیل اهمیت مورد توجه قرار گرفته است.
نشاط و شادی در مدرسه
«قال علی علیه‌السلام : السّرور یَبسُط النّفس و یثیر النّشاط»
شادی یک ضرورت فردی و در نتیجه اجتماعی است. توصیه‌های دین مبین اسلام در خصوص مسرت و نشاط نیز مؤید همین مطلب است. همانطور که علمای روانشناسی سفارش موکّد در برقراری فضای شاد و مسرت بخش برای افراد جامعه دارند.
محیط تربیتی شاد موجب پویایی ذهن، گویایی زبان، توانایی دستان و شکوفایی استعدادها می‌گردد. اگر چه آن دسته از خوشی‌ها و شادی‌ها که موجب غفلت از خدا و غضب پروردگار باشد منفی و مطرود است امّا نعمت ارزشمند نشاط و سرور از زیباترین و کارسازترین نعمات خداوند بر انسان است.
طبق نظر متخصصان وقتی احساس رضایتمندی و نشاط موجب هیجان مثبت در انسان می‌شود، سیستم‌های عصبی به طور خودکار فعال می‌شوند و در اثر فعل و انفعالات درونی حالت فرح و شادی در انسان پدید می‌آید. انسان در چنین حالتی آماده انجام فعالیت‌های شایسته و مثبت می‌شود.
امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرمایند: السّرور یَبسُط النّفس و یثیر النّشاط.
سرور و شادی موجب انبساط نفس و برانگیختن نشاط می‌گردد.
هدف:
داشتن مدارسی شاد و دانش‌آموزانی با نشاط به منظور:
1- پویایی بیشتر در دانش‌آموزان
2- علاقمندی بیشتر دانش‌آموزان به مدرسه
3- افزایش خلاقیت دانش‌آموزان
4- افزایش میزان رضایت از نعمت زندگی که خداوند عنایت کرده است.
همکاران عزیز هر نوع طرح، ایده و شیوه‌نامه خود را به منظور ایجاد نشاط در مدرسه در قالب:
الف) نقش مدرسه
ب) نقش والدین
ج) نقش دانش‌آموزان
تدوین و تنظیم نموده تا تاریخ 30/1/1393 به آدرس اینترنتی info@moallem-p.com یا آدرس پستی : تهران - اتوبان محلاتی - خیابان نبرد جنوبی - خیابان زمزم غربی - خیابان شمشاد - دبیرستان پیام غدیر - دفتر آموزش خانواده (تلفن: 33019192) ارسال نمایند.
پس از بررسی و ارزیابی طرح‌ها، ضمن تقدیر از کلیه شرکت‌کنندگان، به نویسندگان بهترین آثار، هدایایی به شرح ذیل اهدا خواهد شد:
·نفر اول: 3000000 ریال (کمک هزینۀ سفر به مشهد مقدّس)
·نفر دوم: 2000000 ریال (کمک هزینۀ سفر به مشهد مقدّس)
·نفر سوم: 1000000 ریال (کمک هزینۀ سفر به مشهد مقدّس)
·نفرات چهارم تا چهاردهم: هر یک مبلغ 500000 ریال
همچنین ایده‌ها و طرح‌هایی که مورد تأیید شورای علمی سایت معلم واقع شود با نام افراد در سایت، قرار خواهد گرفت.
ویژگی طرح‌ها:
vطرح ارسالی حداقل در 1 و حداکثر 4 برگ A4 تنظیم شود.
vمطالب مستند به منابع دینی و علمی باشد و منابع و مآخذ ذکر شود.
vقابل اجرا در مدارس باشد.
vبدیع باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار