فرماندار کرج:

فرزندان شاهد الگوی نسل جوان هستند

خبرگزاری پانا:معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج،در مراسم تجلیل از همسران جانبازان و آزادگان متوفی این شهرستان گفت:فرزندان شهید الگوی نسل جوان هستند.

کد مطلب: ۱۹۳۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛محمد تقی ایرانی صبح امروز با حضور در مراسم تجلیل از همسران جانبازان و آزادگان متوفی این شهرستان گفت: همسران جانبازان و آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس،‌ سال‌ها است که برای تحقق اهداف، اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش بی‌وقفه دارند.

وی تصریح کرد: تلاش این بزرگواران در چند دوره زمانی قابل تقسیم‌بندی است، نخستین دوره مربوط به زمانی است که همسران خود را آماده حضور در جبهه‌های حق علیه باطل کرده و به آنها برای دفاع از جان و مال و ناموس کشور روحیه می‌دادند.

فرماندار شهرستان کرج افزود: دوره دوم ایثار همسران جانبازان و آزادگان پس از جنگ و در زمان بیماری و همچنین بازگشت آنها به کانون خانواده است که همسرانشان از هیچ تلاشی در این دوره نیز فروگذاری نکردند.

ایرانی ادامه داد: دوره سوم مربوط به پس از شهادت جانبازان و رحلت آزادگان سرافراز است که همسران آنها باید از این پس نقش پدر و مادر را به صورت توأمان برای فرزندانشان بر عهده گیرند.

وی تاکید کرد: در تمام این 3 دوره، همسران جانبازان و آزادگان تلاشی ایثارگونه داشتند.

فرماندار کرج با تاکید بر اینکه شهدا و ایثارگران همواره دغدغه حفظ دین و وفاداری نسبت به آرمان‌ها، ارزش‌ها و اصول اسلام، انقلاب و امام شهدا را داشتند، ادامه داد: همسران جانبازان و ایثارگران باید در زمان تربیت فرزندان خود به این دغدغه‌ها توجه ویژه وجدی داشته باشند.

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به رهنمودهای مقام عظمای ولایت مبنی بر ضرورت آمادگی و هوشیاری در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب افزود: نسل چهارم انقلاب در حال شکل‌گیری است و این نسل نیز باید همواره آماده دفاع از اصول و ارزش‌های انقلاب باشند.

ایرانی تاکید کرد: تحقق این مهم نیازمند تلاش بیشتر خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است تا فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کنیم که در برابر تهاجم فرهنگی دشمن آسیب‌پذیر نباشند.

وی با بیان اینکه فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان برای دیگر جوانان و نوجوانان الگو هستند، اظهار کرد: فرزندان شاهد باید به صورتی تربیت شده و آموزش ببینند که از عهده وظایف و تکلیفی که بر عهده آنها است، همچون پدران بزرگوارشان برآیند.

فرماندار شهرستان کرج با اشاره به دام‌هایی که در برابر نسل جوان کشورمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که ورود و استفاده از تکنولوژی مانند اینترنت، ماهواره، موبایل و غیره گسترش زیادی یافته است، خانواده‌ها باید بیش از گذشته مراقب فرزندان خود باشند.

ایرانی تاکید کرد: هیچ کس منکر ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های جدید نیست، اما نباید استفاده از آنها موجب آسیب دیدن نسل جوان ما شود.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش نهادهای مسئول شاهد پایین آمدن سن بزهکاری و اعتیاد و برخی از آسیب‌های اجتماعی هستیم که این امر زنگ خطر جدی را به صدا درآورده است.

فرماندار کرج اظهارداشت: خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند و به طور ویژه نحوه استفاده فرزندانشان از اینترنت، موبایل و بازی‌های رایانه‌ای را کنترل کنند.

ایرانی تاکید کرد: اگر مسئولیت تربیت و پرورش و توانمندی‌سازی فکری و روحی فرزندان را پدران و مادران به طور مشترک بر عهده نگرفته و به این دغدغه‌ها بی‌توجه باشند، آسیب‌های جدی و حتی جبران‌ناپذیری را متحمل خواهند شد که عواقب آن به کل جامعه آسیب می‌رساند.

وی با بیان اینکه نسل چهارم انقلاب نیازها و حتی آرمان‌های ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: دیگر ابزار سنتی به تنهایی نمی‌تواند در آموزش، تربیت و پرورش فرزندانمان موثر باشد و نیاز است که خانواده‌ها مراقبت‌های بیشتری در این زمینه داشته باشند.

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج در پایان گفت: خانواده معظم شهدا و ایثارگران به ویژه همسران جانبازان و آزادگان در میان ملت ایران و مسئولان از احترام و جایگاه ویژه‌ و والایی برخوردار هستند و به مسئولان محلی و شهرستانی تاکید کرده‌ایم که حتی یک لحظه از تلاش در رفع نیازها و دغدغه‌های این بزرگواران غافل نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار