عضو شورای شهر تهران به پانا خبر داد:

بازنگری در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک/ یک سوم تاکسی و اتوبوس‌های تهران فرسوده هستند

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران از بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک پایتخت خبر داد و گفت: در این طرح خروج تاکسی و اتوبوس های فرسوده دیده شده است.

کد مطلب: ۱۹۳۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به اقدامات شورای شهر درخصوص خروج تاکسی های فرسوده از حمل و نقل شهر تهران اظهار داشت: شورای شهر در حال حاضر دو برنامه ها را در این راستا در دستور کار خود دارد که می توان به بازنگری طرح جامع حمل و نقل ترافیک اشاره کرد.

وی با اشاره به موضوع بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک افزود: زمان بازنگری این طرح فرا رسیده و در حال بازنگری است. در طرح جامع حمل و نقل ترافیک تمام مسایل در این حوزه باید به صورت یکپارچه در نظر گرفته شود لذا سند بالادستی مهمی است که اگر به خوبی انجام شود مشکلات حمل و نقل عمومی پایتخت حل خواهد شد.
به گفته عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، طرح جامع حمل و نقل ترافیک توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و با همکاری کمیسیون عمران شورای شهر بازنگری می شود.
شاکری در ادامه با اشاره به فرسوده بودن تاکسی ها و اتوبوس های شهری تهران خاطرنشان کرد: در مورد ناوگان حمل و نقل شهری از جمله تاکسی، اتوبوس و مینی بوس فرسوده مصوب شده تا بودجه ای برای جایگزینی آن ها در قالب یک برنامه ریزی صحیح تخصیص داده شود.
شهرداری توان خروج تاکسی‌های فرسوده را ندارد
وی با تأکید بر اینکه منابع موجود شهرداری تهران جایگزینی کامل تاکسی های فرسوده را کفاف نمی دهد، تصریح کرد: خروج تاکسی های فرسوده نیازمند سهم دولتی است که مدت چهار سال است این سهم پرداخت نشده و برای سال جاری نیز پرداخت نشد. البته مشوق هایی هم دیده شده است که تاکسی های فرسوده جایگزین شوند و از تسهیلات ارزان قیمت استفاده شود اما کافی نیست.
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تعویض ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده و افزایش تعداد آن نیازمند منابع بیشتر است، افزود: تامین اعتبارات این بخش از توان شهرداری خارج است و به تنهایی توان خروج کامل تاکسی های فرسوده و جایگزینی آن را ندارد و باید با سهم دولتی تامین شود.
تأکید بر پرداخت سهم دولت در بخش حمل و نقل در جلسه شهردار با هیات دولت
وی با اشاره به حضور شهردار تهران در جلسه هیات دولت نیز گفت: در جلسه شهردار با هیات دولت و جلسه شورای شهر با وزرای راه و نفت، مسایل حوزه حمل و نقل شهر تهران مطرح و بر پرداخت سهم دولت نیز تأکید شد.
عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران افزود: نیمی از منابع سالیانه در اتوبوس و در برخی ناوگان ها 80 درصد تامین اعتبارات بر عهده دولت است، از طرفی در برخی قوانین ذکر شده که تامین منابع بر عهده دولت است اما در عین حال 50 درصد اعتبارات و 30 درصد در بهره برداری ها بر عهده دولت است.
یک سوم تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهر تهران فرسوده هستند
شاکری با اشاره به تعداد تاکسی ها و اتوبوس های فرسوده در شهر تهران گفت: در حال حاضر تعداد 6600 دستگاه اتوبوس در تهران داریم که یک سوم این اتوبوس ها فرسوده به شمار می روند و باید جایگزین شوند. همچنین از مجموع تعداد تاکسی های موجود در پایتخت نیز یک سوم آن فرسوده به شمار می رود که سهم بالایی را در آلودگی هوا دارند و صد درصد باید از چرخه حمل و نقل خارج شوند.
خروج تاکسی های فرسوده نیازمند تأمین اعتبار
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر منابع خروج تاکسی ها و اتوبوس های فرسوده تامین شود، این وسایل حمل و نقل عمومی فرسوده سریعتر از چرخه حمل و نقل خارج می شوند، خاطرنشان کرد: خروج تاکسی ها و اتوبوس های فرسوده پایتخت به تأمین اعتبار نیازمند است.
وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران نیمی از مقدار نیاز اتوبوس دارد و این ناوگان به شدت با کمبود اتوبوس روبروست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار