پایان سال گذشته؛

رشد اقتصادی ˝ژاپن˝، سومین اقتصاد بزرگ جهان كاهش یافت

خبرگزاری پانا:جدیدترین آمار و ارقام نشان می‌دهد که سرعت رشد اقتصادی ژاپن بسیار کمتر از پیش بینی‌ها در پایان سال گذشته میلادی بود.

کد مطلب: ۱۹۰۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:

علیرغم پیش بینی‌ها مبنی بر افزایش هزینه‌های دولت ژاپن، آمار جدید نشان می‌دهد سرعت رشد اقتصادی این کشور در پایان سال گذشته میلادی کمتر از حد انتظار بود.

جدیدترین آمار و ارقام نشان می‌دهد که سرعت رشد اقتصادی ژاپن بسیار کمتر از پیش بینی‌ها در پایان سال گذشته میلادی بود. این در حالی است که پیش بینی‌ها از افزایش هزینه‌ها خبر می‌داد.

بر اساس داده‌های دولتی، سومین اقتصاد بزرگ جهان از اکتبر تا دسامبر سال گذشته تنها یک درصد توسعه یافت.

وزارت اقتصاد ژاپن می‌گوید، رشد کند در چین و دیگر بازارها روی صادرات ژاپن اثر گذاشته است.

با وجود عملکرد نه چندان درخشان اقتصاد ژاپن در سه ماهه آخر سال، آمارها نشان می‌دهد این کشور در سال ۲۰۱۳ شاهد بهترین عملکرد اقتصادی طی سه سال گذشته بوده است.

اقتصاددانان می‌گویند، دولت ژاپن باید اصلاحات اقتصادی وعده داده شده را اجرایی کند. برنامه توکیو برای رشد اقتصادی که ترکیبی از افزایش هزینه‌های دولتی و تسهیل سیاست‌های پولی بانک مرکزی است، برای بهبود اقتصاد کافی نیست.

"شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن وعده داده است که با دست زدن به یک سری اقدامات که با عنوان «امور اقتصادی آبه» شناخته می‌شوند، رشد بلند مدت اقتصادی در این کشور آسیایی را تضمین کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار