مدیر مرکز آفرینش های ادبی :

برنامه دو پنجره شیوه های نقد ادبی را به اعضا کانون آموزش می دهد

خبرگزاری پانا:مدیر مرکز آفرینش های ادبی گفت:در مرکز آفرینش های ادبی برنامه های مختلفی اجرا می شود که همگی در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای ادبی اعضا کانون می باشد که دو پنجره یکی از این برنامه هاست .

کد مطلب: ۱۷۶۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛مریم صباغ زاده ایرانی در حاشیه برگزاری دومین نشست" دو پنجره " در البرز در خصوص این برنامه گفت:دو پنجره امسال عمرش به شش سال تمام رسید و در تمامی این سال ها ،نویسندگان و شاعران کودک ونوجوان کانونی یا غیر کانونی که برای بچه ها کتابی داشته اند،به تمامی استان های کشور رفته اند و با بچه ها به گفت و شنود نشسته اند وبرنامۀ دو پنجره با هدف آموزش نقد ادبی به کودکان ونوجوانان و روبرو شدن آنان با شاعر یا نویسندۀ مورد علاقه شان برگزار می شود .

وی افزود : هدف از این برنامه می تواند شنیدن صحبت ها و نیاز های کودکان ونوجوانان هم باشد .

صباغ زاده ادامه داد :یک نویسنده یا شاعر کودک ونوجوان وقتی بداند بچه ها چه چیزی را بیشتر می پسندند ،طبیعی است نوشتن و یا سرودن آن موضوع را در دستور کار خود قرار می دهد و این می تواند خیلی مؤثر باشد و نویسندگان و شاعران باید از این برنامه استقبال کنند که خوش بختانه همین طور هم هست .

مدیر مرکز آفرینش های ادبی هم چنین گفت :ما طی یک سال دست کم 31 نویسنده و یا شاعر را به استان های مختلف کشور می فرستیم تا برنامۀ دو پنجره را اجرا کنند و دست کم چیزی حدود 1500 نفر نوجوان حرف هایشان را به طور مستقیم و رویاروی با نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان در میان می گذارند .

صباغ زاده گفت : بعضی از استان ها هم ممکن است دو یا سه بار در سال برنامۀ دو پنجره را داشته باشند.

وی اظهارداشت : استان البرز ،علی رغم تازه تأسیس بودنش تا کنون توانسته دو بار این برنامه ادبی را اجرا کند و هر دو بار این برنامه جالب و پر بار برگزار شده است و هر دو بار که خود من نیز حضور داشته ام بیش از 250 عضو در برنامه حضور داشته اند .

وی در خصوص نشست 30 دی ماه نیز گفت :امروز آقای حسن زاده اجرای برنامه داشتند ،ایشان کتاب های بسیاری در زمینۀ ادبیات کودک ونوجوان دارند رمان قشنگ "هستی " کار برجستۀ ایشان است .

و البته در این نشست دو پنجره اعضا روی دو کتاب ایشان به نام های "هندوانه به شرط عشق " و " گلستان سعدی ، قصه های شیرین ایرانی " کار کرده اند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار