بمنظور حمایت از تولید و اشتغال صورت می گیرد:

بخشش جرایم تأخیر تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان غربی

خبرگزاری پانا: معاون امور صنایع و اقتصاد سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در راستای حمایت از تولید و اشتغال، جرایم تأخیر تسهیلات بانکی اخذ شده واحدهای تولیدی و صنعتی استان بخشیده می شود.

کد مطلب: ۱۷۲۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رسول جلیلی با اعلام این خبر اظهار داشت: براساس بند 16 قانون بودجه سال 92 واحدهای تولیدی و صنعتی استان که دارای بدهی معوقه و سررسید گذشته به سیستم بانکی می باشند جرایم تأخیر آنها پس از تعیین تکلیف و انجام تسویه حساب کامل مورد تأیید بانک، بخشیده می شود .

معاون امور صنایع و اقتصاد سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار استان خواست سریعاً به بانک های عامل مراجعه نموده و نسبت به امهال و احیا بدهی های معوق خود اقدام کنند .
وی اضافه کرد: در حال حاضر 194 واحد تولیدی و صنعتی در استان به میزان 7 هزار میلیارد ریال به سیستم بانکی بدهی معوقه دارند که در صورت تسویه بدهیهای معوق خود به بانک های عامل، می توانند دوباره نسبت به اخذ تسهیلات سرمایه در گردش اقدام کنند .
جلیلی ادامه داد: تاکنون 181 طرح تولیدی و صنعتی استان به ارزش 4 هزار میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ای به صندوق توسعه ملی معرفی شده اند .
وی با بیان اینکه از کل طرح های معرفی شده به صندوق توسعه ملی تعداد 41 طرح با اعتبار هزار و 100 میلیارد ریال مصوب شده است اظهار داشت: از محل تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی تاکنون 300 میلیارد ریال متناسب با مراحل اجرایی طرح از طریق بانک های عامل پرداخت شده و بقیه نیز آماده پرداخت به واحدهای صنعتی و تولیدی استان است .
معاون امور صنایع و اقتصاد سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: در بخش ارزی نیز 9 واحد تولیدی استان با اعتبار بالغ بر 221 میلیون دلار برای دریافت تسهیلات ارزی در صندوق توسعه ملی مصوب شده و همچنین یک طرح به ارزش 76 میلیون یورو در حال تصویب است .
وی یادآور شد: عمده فعالیت این طرح ها در زمینه صنایع فلزی، غیر فلزی، سیمان، الکترونیک و پتروشیمی می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار