در گفت وگو با پانا مطرح شد:

نزول 5 درصدی قیمت آهن آلات/ کاهش مصرف فولاد با عدم ساخت مسکن مهر

خبرگزاری پانا:رییس اتحادیه کشوری فروشندگان آهن و فولاد از کاهش 5 درصدی قیمت آهن آلات در ماه جاری خبر داد و افزود: کاهش تقاضای مصرفی در بخش آهن و فولاد موجب کاهش 5 درصدی قیمت ها شده و در بازار امروز هر کیلوگرم میلگرد 1760 تا 1770 تومان و هر کیلوگرم تیرآهن 1940 تا 1950 تومان به فروش می رسد .

کد مطلب: ۱۵۷۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد

محمد آزاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ،اظهار کرد: عرضه محصولات فولادی بیش از مصرف است و پیش بینی می شود این روند تا ماه دی نیز ادامه داشته باشد .


وی افزود: کاهش قیمت تا آنجا رسیده که در اصطلاح به قیمت های کف بازار رسیده ایم که برای تولید کنندگان زیانبار شده است و برخی کارخانجات ظرفیت های تولید را کاهش داده اند و محصولات فولادی نیز در انبار کارخانجات دپو شده است .

تلاش تولید کنندگان در ایجاد بازارهای جدید صادراتی


رییس اتحادیه کشوری فروشندگان آهن و فولاد تصریح کرد: با کاهش تقاضای شدید داخلی تولید کنندگان در تلاش هستند تا بازارهای صادراتی جدیدی را ایجاد کنند .


وی عنوان کرد: رکود بخش مسکن ،عدم ساخت مسکن مهر درسال 92و انصراف انبوه سازان از ساخت و سازهای جدید از دلایلی است که موجب شده است تا میزان مصرف محصولات فولادی در سال جاری به شدت کاهش یابد .

عدم اجرای پروژه های عمرانی مصرف فولاد را کاهش داد


آزاد تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگر نیز این است که فعالیت عمرانی جدیدی در سال جاری آغاز نشده و این درحالی است که 30 درصد از بودجه های عمرانی صرف خرید آهن آلات و فولاد می شود و درسالجاری به دلیل آنکه بودجه در اواخر خرداد مصوب شد اما دوباره برای اصلاحات به مجلس رفت روند تخصیص بودجه های عمرانی روال عادی خود را طی نکرده است .


وی ادامه داد: دولت تکمیل طرح های نیمه تمام باقی مانده از سالهای گذشته را در اولویت قرار داده و عدم اجرای طرح های جدید به معنای کاهش مصرف فولاد و مقاطع فولادی در کشور است .

صادرات محصولات فولادی به 5میلیون تن افزایش می یابد


رییس اتحادیه کشوری فروشندگان آهن و فولاد بیان کرد: تقاضای مصرفی در بخش ساختمان تا 50 درصد کاهش یافته اما در بخش صنایع میزان مصرف و تقاضا کاهش یافته است .


آزاد میزان صادرات مقاطع فولادی در سال گذشته را 10 درصد تولید و معادل 2 میلیون تن عنوان کرد و افزود: میزان تولید محصولات فولادی در سال گذشته 22 میلیون تن بود که 10 درصد آن صادر شده و این میزان درسال جاری به 5 میلیون تن افزایش می یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار