عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت وگو با پانا:

مداخله شورای رقابت در قیمت خودور تاثیری بر بازار نداشته است

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید براینکه مداخله شورای رقابت در قیمت خودور تاثیری بر بازار نداشته است ،گفت: صنعت خودروی به هیچ وجه در شرایط انحصار نیست و عملکرد شورای رقابت در مباحث قیمتی خودور ناکارآمد است .

کد مطلب: ۱۴۸۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد

کمال الدین پور موذن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، گفت : صنعت خودروسازی کشور در شرایط انحصار نبوده و نیازی به مداخله شورای رقابت در ضوابط قیمت گذاری خودرو وجود ندارد .


وی در پاسخ به این پرسش که 95 درصد تولیدات کشور مربوط به دو خودروساز است آیا باز هم معتقد به غیر انحصاری بودن تولید خودرو در کشور هستید ، افزود: دو کارخانه عظیم ایران خودرو و سایپا در کشور در شرایط رقابتی به تولید ادامه می دهند و انحصار یعنی اینکه تنها یک خودروساز در کشور وجود داشته باشد .


پیرموذن خاطرنشان کرد: شورای رقابت تنها به دنبال در انحصارخود دیدن قدرت است و مداخلات آنها در کاهش قیمت خودرو تاثیری نداشته است.

وی گفت : در طول ماههای گذشته و در شرایطی که شورای رقابت در مباحث قیمت گذاری مداخله کرده است نتیجه ای در بازار مشاهده نشده و پیشنهادات جدید مبنی بر کنار گذاشتن شورای رقابت از مقوله قیمت گذاری کارسازتر خواهد بود .


پیرموذن عنوان کرد: صنعت خودروسازی کشور انحصاری نیست و در شرایطی شورای رقابت می تواند در مقوله قیمت گذاری ورود پیدا کند که صنعت خودروسازی در انحصار کامل باشد .


پیرموذن عنوان کرد: قیمت گذاری شورای رقابت نه برای مصرف کنندگان و نه برای خودروسازان رضایت بخش نبود به همین دلیل با پیشنهاد جدید وزارت صنعت مبنی بر کنار گذاشتن شورای رقابت از مقوله تعیین ضوابط قیمت گذاری خودرو موافقم .


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تجربه وزیر صنعت ،معدن و تجارت عنوان کرد: خودروسازی در ایران انحصاری نیست و بیش از 10 خودروساز در کشور مشغول فعالیت هستند که البته 80 درصد آن دولتی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار