شاه‌کلید حل مشکلات دانش‌آموزان ایجاد نقش هویتی برای دانش‌آموزان و بالا بردن شور و نشاط آن‌هاست

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شاه کلید حل مشکلات دانش آموزان را ایجاد نقش هویتی برای دانش آموزان و بالا بردن شور و نشاط آن‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۴۶۰۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
شاه‌کلید حل مشکلات دانش‌آموزان ایجاد نقش هویتی برای دانش‌آموزان و بالا بردن شور و نشاط آن‌هاست

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در نشست هم اندیشی معاونین پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: بحث حوزه پرورشی بحث پردامنه و دشواری است بنده به واسطه ایامی که در خراسان رضوی توفیق خدمت داشتم با تمام مباحث این حوزه در استان‌ها آشنایی دارم.

وی افزود: بحث عدم دانش آموزمحوری و تمرکز برنامه‌ها بر مقتضیات دانش آموزی به عنوان یکی از چالش‌های ما در حوزه پرورشی و آموزش و پرورش است لذا اولین نکته این است که باید در کار به مقتضیات سن دانش آموز اهمیت دهیم.

پورثانی گفت: توجه به کمی‌گرایی در آموزش و پرورش باعث شده است از اصل موضوع غافل شویم اگر برنامه‌ها منجر به رشد دانش آموز شود، اجرای آن ضروری است اما اگر منجر به تقویت کمی گرایی شود کار غیرمفیدی خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: کارها باید نتیجه گرا باشند؛ اساسا در حوزه پرورشی و فرهنگی از ابتدای کار به دنبال نتیجه اقدامات هستیم تربیت یک فرآیند است که دانش آموز را متحول می‌کند.

وی به موضوع عدم مدرسه محوری اشاره و اظهار کرد: بزرگترین هدف طرح فراگیر پرورشی این است که کار به کف مدرسه برسد تحقق این امر برعهده معاونین پرورشی و فرهنگی در استان ها خواهد بود تا مدرسه محوری صورت بگیرد.

وی در ادامه مدرسه را قله و ویترین کار تربیتی دانست و اعلام کرد: باید کاری کنیم فعالیت‌های تربیتی ما به مدرسه برسد. ارتباط مدرسه با محیط اجتماعی پیرامون نیز نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد و موقعیت های یادگیری توسعه پیدا کنند.

پورثانی بیان کرد: شور و نشاط در برنامه ها همچنین دادن هویت به دانش آموزان باید به عنوان دو هدف مهم در اجرای برنامه ها مورد تاکید باشد. در بحث هویت دادن به دانش آموز می‌توان نقش های متنوعی را به دانش آموزان بدهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی با تاکید بر تلاش برای پیوند برنامه درسی با برنامه های پرورشی گفت: ضروری است از ظرفیت های مردمی سازی در اجرای فعالیت‌ها استفاده کنیم‌ موضوع تقویت گروه های مردمی و انقلابی سیاست معاونت پرورشی و فرهنگی خواهد بود چراکه این امر رسالتی است که بر دوش افراد است.

وی درباره پویش مهر و دبیرخانه اجرایی آن در مازندران بیان کرد: اسامی ۴۲۱ هزار دانش آموز در سامانه نورینو برای شرکت در پویش مهر ثبت و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر در سایت پویش مهر بارگذاری شده است.

به گفته پورثانی بیش از ۵ هزار اثر از مدارس در جشنواره ماها به دست ما رسیده است همچنین ۷۲۰ مدرسه تندیس ماها را خواهند گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جشنواره کتاب و کتابخوانی با عنوان کتابنوش افزود: تمام فعالیت کتابنوش تحت یک برنامه بازی وارسازی در سایت ان انجام می شود.

وی ادامه داد: در حوزه قرآن نیز پنجشنبه ساعت ۱۵ مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن کریم را خواهیم داشت که میزبان ۳۰ دانش آموز خارجی و ۴ دانش آموز کشورمان ایران هستیم.

پورثانی توضیح داد: در حوزه قرآن همچنین برنامه «از آن بگو» همچنین جشن فرشته های ۲ را خواهیم داشت.

وی به برنامه‌های اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: ۱۵ و ۱۶ اسفند برنامه ملی هفته بزرگداشت امور تربیتی و تربیت اسلامی برگزار خواهد شد که شعار امسال این هفته، تربیت مهدوی و نسل آرمانی درنظر گرفته شده است.

در این نشست هریک از معاونین پرورشی و فرهنگی استان ها نیز به بیان نکات و دغدغه های خود پرداختند و در این نشست، از پوستر جشنواره کتابنوش نیز رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار