مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان به بهره‌برداری رسید

زنجان (پانا) - مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۴۶۰۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مرکز نوآوری و فضای کار مشترک دانشگاه زنجان به بهره‌برداری رسید

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه زنجان روز شنبه در آیین بهره‌برداری از این مرکز گفت: مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه زنجان همزمان با شروع فعالیت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور با هدف ایجاد و گسترش کسب‌وکارهای فناورانه در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد.

جلال صبا ادامه داد: سال ۱۴۰۱ نیز به منظور تکمیل اکوسیستم فناوری دانشگاه، مرکز نوآوری و فضای کار مشترک (به‌عنوان پیشخوان جذب ایده‌ها) تاسیس شد و این مجموعه به مرکز رشد و نوآوری تغییر نام داد.

وی اظهار کرد: دستاوردهای مرکز رشد و نوآوری در طول این ۲۰ سال فعالیت عبارتند از ارزیابی و داوری ۳۵۰ طرح پیشنهادی، پذیرش و حمایت از ۱۹۰ واحد فناور، تکمیل فرآیند رشد و خروج موفق ۸۲ شرکت فناور، ۱۱۰ فناوری تجاری‌سازی‌شده، ۲۴ اختراع ثبت‌شده، ۲۰۰ میلیارد ریال فروش محصولات فناورانه و ۶۰۰ نفر اشتغال مستقیم در نتیجه این فعالیت‌ها ایجاد شده است.

صبا تصریح کرد: چرخه حمایت از ایده‌های نوین و دانشی تا مرحله تبدیل شدن آن‌ها به محصولات یا خدمات فناورانه قابل تجاری‌سازی و عرضه به بازار به عنوان رسالت اصلی مرکز رشد دانشگاه محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار